آفتاب
حجت الاسلام خاتمی:

ایران تنها کشوری است که شهامت نه گفتن در برابر آمریکا را دارد

ایران تنها کشوری است که شهامت نه گفتن در برابر آمریکا را دارد

زنجان - نماینده ولی فقیه در زنجان با اشاره به دلیل دشمنی آمریکا با ایران اشاره کرد و گفت: ایران تنها کشوری است که شهامت نه گفتن در برابر آمریکا را دارد.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام علی خاتمی عصر یکشنبه در مراسم روز بسیج رسانه که در دفتر نماینده ولی فقیه در زنجان با حضور مسئولین استان و اصحاب رسانه برگزار شد افزود: کشور ایران "لا اله الا الله" را محکم گفت و آمریکا که خود را ابر قدرت دنیا می داند تحمل دیدن این شهامت ایران را نداشته و به دشمنی با ایران رو آورده است.

وی با اشاره به تاثیر بسزای خبرنگاران در انتقال اتفاقات رخ داده در زمان انقلاب به نسل امروز اظهار داشت: بسیاری از اتفاقات رخ داده در آن زمان از طریق گزارشات خبرنگاران به نسل حاضر منتقل شده است.

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه زنجان تصریح کرد: قلم های خبرنگاران می تواند جامعه را آرام کرده و روحیه و امیدافزایی کند و برعکس آن را هم می تواند با سیاه نمایی روحیه مردم را تضعیف کرده و در جامعه یاس و ناامیدی ایجاد کند.

وی خاطر نشان کرد: هرقدر که روحیه یک جامعه بیشتر باشد همان قدر دشمنان خود را عقب می زند.

حجت الاسلام والمسلمین خاتمی یادآور شد: اگر آمریکا امروز حتی یک درصد احتمال دهد که با جنگ با ایران به اهداف خود می رسد حتی یک لحظه هم تعلل نخواهد کر و تا کنون از بیش از ۱۰۰ استراتژی جنگی علیه ایران استفاده کرده و موفق نشده و انشاالله پس از این نیز موفق نخواهد بود.

وی بیان کرد: آمریکا تا نون از جنایت های خود ابراز ندامت نکرده و برخی ساده اند و وجه های بزک شده آمریکا رانمی بینند و نمی دانند که آمریکا در داخل دستکش مخملین خود دست چدنی دارد.

نماینده ولی فقیه افزود: امروزه برخی کشورها مانند سوریه و عراق مدلی که ایران در دفاع مقدس داشت را پیش گرفته اند و خوشبختانه خدا هم کمکشان کرده است.

وی خاطر نشان کرد: دشمن از همان روز اول پیروزی انقلاب عملا از بین بردن انقلاب را به عنوان یکی از اهداف بزرگ خود قرار داد چون پیروزی انقلاب ایران را از زیر بلیت غرب خارج کرد.

وی ابراز کرد: آمریکا در زمان انقلاب از به خطر افتادن منافع خود در ایران نمی ترسید چرا که خود سرشار از انرژی اتمی و ثروت است، آمریکا از بیداری اسلامی هراس داشت که ایران به کشورهای منطقه نیز می آموخت که می توان مستقل و شرافتمند زندگی کرد.

وی تصریح کرد: آمریکا به بهانه دفاع از منافع خود در نقاط مختلف دنیا پایگاه نظامی دارد و این موضوع عجیبی است چون تا انجایی که همه می دانند منافع هر کشور در داخل مرز سیاسی آن کشور تعریف می شود.

کد N670646

وبگردی