آفتاب

تاکید وزیران خارجه ایران و قبرس بر توسعه همکاری‌ها

تاکید وزیران خارجه ایران و قبرس بر توسعه همکاری‌ها

دکتر یوآنیس کاسولیدس، وزیر امور خارجه قبرس صبح یک‌شنبه با دکتر محمدجواد ظریف، وزیر امور خارجه کشورمان ملاقات کرد.

به گزارش گروه دریافت خبر خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، وزیر امور خارجه کشورمان در این دیدار ضمن تاکید بر ارتقای مناسبات بین ایران و قبرس خاطرنشان کرد: روابط دو جانبه جمهوری اسلامی ایران و قبرس در سطح خوبی قرار دارد. دو کشور قادر هستند با همکاری در زمینه‌های مختلف سیاسی، اقتصادی و فرهنگی سطح مناسبات خود را بیش از پیش افزایش دهند.

در ادامه ظریف در رابطه با موضوعات منطقه‌یی گفت: ما باید در منطقه هدف اصلی را مبارزه با تروریسم و داعش قرار دهیم. برخی از کشورها لازم است سیاست‌های اشتباه قبلی خود را اصلاح کنند. آینده سوریه باید به دست مردم این کشور رقم بخورد. جمهوری اسلامی ایران با ارائه طرح چهارماده‌یی به‌دنبال حل بحران سوریه بود.

او با اشاره به تحولات عراق گفت: ایران به استقرار دولت جدید در عراق کمک کرد و آمادگی داریم با تمام کشورهای منطقه جهت حل مشکلات منطقه‌یی همکاری کنیم. راه‌حل‌ها برای حل مشکلات منطقه بایستی قابلیت عملیاتی داشته باشد.

کاسولیدس، وزیر امور خارجه قبرس درباره روابط دو جانبه گفت: ما هیچ نگرانی در روابط دوجانبه نداریم و علاقمند هستیم که روابط دو کشور در تمام زمینه‌ها ارتقاء یابد.

وی افزود: افزایش بیش‌تر همکاری‌های فرهنگی و دانشگاهی نیز در دستور کار قرار دارد. در آینده هیات‌هایی از قبرس برای پیشبرد همکاری‌ها در زمینه‌های اقتصادی، انرژی و جهانگردی از جمهوری اسلامی ایران دیدار خواهند کرد.

وزیر امور خارجه قبرس در رابطه با موضوعات منطقه‌یی به‌ویژه سوریه گفت: با وجود این که قبرس کشور کوچکی است اما موضوع سوریه از ابعاد مختلف برای آن اهمیت دارد و ما علاقمند هستیم که مشکل سوریه هر چه سریع‌تر حل شود.

او افزود: در حال حاضر مهم‌ترین نگرانی کشورهای منطقه داعش است و لازم است هر چه زودتر موضوع سوریه با همکاری کشورهای مختلف حل شود تا بتوان با داعش به‌طور موثرتر مبارزه کرد. جمهوری اسلامی ایران یک قدرت منطقه‌یی است و ایفای نقش این کشور در منطقه به حل مشکلات در منطقه کمک خواهد کرد.

در پایان این ملاقات وزیر امور خارجه قبرس از محمد جواد ظریف برای دیدار از کشورش دعوت رسمی کرد که مورد موافقت وزیر امور خارجه کشورمان قرار گرفت.

انتهای پیام

کد N670473

وبگردی