آفتاب
سردار زمانیان خبر داد:

حجم قاچاق در فرودگاه‌های پروازهای خارجی بیشتر است

حجم قاچاق در فرودگاه‌های پروازهای خارجی بیشتر است

449 باند قاچاق را در طی 9 ماه متلاشی کردیم که اکثر آنها مربوط به پرونده‌هایی با ارزش ریالی بالای 5 میلیارد ریال بوده‌اند.

رئیس پلیس مبارزه با قاچاق کالا و ارز گفت: در ۹ ماهه اخیر ۴۴۹ باند قاچاق را متلاشی و ۷۵ هزار و ۲۰۰ قاچاقی را دستگیر کرده‌ایم که ۲۱۵ فقره پرونده ارزش ریالی بالای ۵ میلیارد ریال داشت.

به گزارش ایلنا، سردار فتح‌الله زمانیان رئیس پلیس مبارزه با قاچاق کالا و ارز در حاشیه همایش تخصصی پلیس مبارزه با قاچاق کالا و ارز در جمع خبرنگاران به موضوع این همایش اشاره و و اظهار داشت: خوشبختانه سال گذشته توفیقات خوبی در امر مبارزه با قاچاق کالا و ارز داشته‌ایم.

رئیس پلیس مبارزه با قاچاق کالا و ارز تصریح کرد: در دو حوزه پیشگیری و مبارزه می‌توان اقدامات ناجا را برشمرد؛ موضوع کنترل مجرمین سابقه‌دار، انبارها و واردکنندگان قاچاق، در حوزه سوخت هم مصرف‌کننده‌ها و هم توزیع‌کننده‌های عمده از جمله مباحث پیش رو در حوزه پیشگیری بود و در حوزه مبارزه نیز طرح‌های عملیاتی سراسری و منطقه‌ای اجرا شد؛ البته تعامل با سازمان‌های دخیل نیز از جمله مواردی بود که انجام پذیرفت.

این مقام ارشد انتظامی تصریح کرد: خوشبختانه سال گذشته در حوزه قانون بحث اجرای قانون را داشتیم که ریسک قاچاق را بالا برد ولی ناجا به جهت برنامه و اهداف اقدامات خود را اجرا کرد و براساس آخرین آمار در حوزه کنترل مرزی نیز به خوبی عمل کرد و در امر مبارزه و مقابله، رشد 24 درصدی را در ارزش ریالی پرونده‌ها شاهد بودیم.

وی مهمترین هدف این پلیس را مبارزه با پرونده‌هایی با ارزش ریالی بالای 5 میلیارد ریال عنوان کرد و گفت: 215 فقره پرونده با این ارزش ریالی داشته‌ایم و 1569 فقره پرونده قاچاق نیز با ارزش ریالی بین یک تا 5 میلیارد ریال تشکیل شده است.

سردار زمانیان با بیان این مطلب که 65 هزار پرونده طی 9 ماه اخیر تشکیل شده گفت: در این بین، 75 هزار و 200 نفر قاچاقچی دستگیر شده‌اند که پرونده‌هایشان به مراجع قضایی ارسال شده است.

وی تصریح کرد: 449 باند قاچاق را در طی 9 ماه متلاشی کردیم که اکثر آنها مربوط به پرونده‌هایی با ارزش ریالی بالای 5 میلیارد ریال بوده‌اند.

رئیس پلیس مبارزه با قاچاق کالا و ارز ادامه داد: پرونده خاصی در زمینه قاچاق نداشته‌ایم، اما حداقل نفرات باندهای دستگیرشده 3 نفر بوده‌اند.

سردار زمانیان در مورد قاچاق سیگار گفت: در بحث سیگار، عمده مسائل به سازمان‌های متولی برمی‌گردد. در سال گذشته در ساختار سازمان دخانیات مسئله‌ای داشتیم که در قاچاق تأثیر داشت.

رئیس پلیس مبارزه با قاچاق کالا و ارز به آمار کشفیات قاچاق سیگار در 9 ماهه اخیر اشاره کرد و گفت: 278 میلیون نخ سیگار در سراسر کشور کشف شده که افزایش 6 درصدی را نسبت به مدت مشابه داراست، از طرفی 28 باند قاچاق سیگار نیز متلاشی شده و 9 فقره پرونده نیز با ارزش بالای 5 میلیارد ریال تشکیل شده و 2200 متهم نیز دستگیر شده‌اند.

وی استان‌های مرزی را دارای بیشترین حجم ورودی قاچاق دانست و افزود: در بعضی از فرودگاه‌ها نیز پروازهای خارجی دارند، حجم قاچاق بیشتر است، البته در مرزهای غیررسمی و مناطق آزاد و با توجه به حوزه جغرافیایی کشور، ورود کالای غیرمجاز و قاچاق متغیر است.

کد N670469

وبگردی