آفتاب
رییس‌ کل دادگستری ایلام:

از ورود مواد مخدر به داخل زندان‌ها جلوگیری شود

از ورود مواد مخدر به داخل زندان‌ها جلوگیری شود

رییس‌ کل دادگستری ایلام گفت: پدیده ورود مواد مخدر به زندان یک مشکل خاص و جدی بوده که باید شناسایی و اقدام لازم برای جلوگیری از آن صورت داد.

به گزارش گروه دریافت خبر خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) منطقه ایلام، فارس نوری در دیدار با مدیرکل جدید زندان‌های استان ایلام اظهار کرد: باید به راهکارهای کاهش جمعیت کیفری، مسائل قضایی و مشکلات فیزیکی زندان‌های استان توجه جدی شود و اقداماتی که در این دستگاه صورت می‌گیرد کارشناسانه و دقیق باشد تا نتیجه دهد.

وی با بیان اینکه پدیده ورود مواد مخدر به زندان یک مشکل خاص و جدی بوده که باید شناسایی و اقدام لازم برای جلوگیری از آن صورت داد، افزود: ورود مواد مخدر به داخل زندان چالش‌های جدی به وجود می‌آورد.

نوری کار زندانبانی را شغل سخت و طاقت‌فرسا بیان و خاطرنشان کرد: زندانیان عموماً هنجارشکن و قانون‌گریز هستند لاجرم سخت و پرتنش است کار با آن‌ها، که حوصله فراوان می‌طلبد.

رییس‌ کل دادگستری ایلام استقرار قاضی ناظر بر زندان در خود زندان را یکی از عوامل موثر کاهش جمعیت کیفری و کاهش مشکلات قضایی زندانیان عنوان و تصریح کرد: روند رسیدگی به پرونده قضایی زندانیان با پیگیری و تلاش دستگاه قضایی سرعت بیشتری به‌خود می‌گیرد.

وی استفاده بهینه از امکانات موجود، رسیدگی به امور بهداشتی و درمانی زندانیان و فعال‌سازی بنیاد تعاون و انجمن حمایت از زندانیان را از اولویت‌های مهم این سازمان برشمرد و بیان کرد: با پر کردن اوقات فراغت زندانیان می‌توان گام مهمی در کاهش آسیب‌های زندان‌ برداشت.

در ادامه اکبر محبی مدیرکل زندان‌های ایلام اظهار کرد: تعامل قضات با زندان موجب رسیدگی سریع و رفع مشکلات زندانیان می‌شود و با همکاری دوجانبه می‌توان سیاست‌های کلان دستگاه قضایی را به‌ثمر نشاند.

وی تغییر محل‌های نگهبانی و شناسایی مدخل‌های ورود مواد مخدر و همچنین پر کردن اوقات فراغت مددجویان با اجرای برنامه‌های اصلاحی و تربیتی را از اولویت‌های مهم این دستگاه در استان عنوان کرد.

محبی خاطرنشان کرد: هرچند اجرای برنامه‌های اصلاحی و تربیتی بنا بر اقتضای زندانیان کار سخت و دشواری است، ولی با همفکری و همدلی کارکنان این مجموعه کلیه برنامه‌های تدوین‌ شده سازمان در زندان‌های استان به نحوه احسن اجرایی می‌شود.

انتهای پیام

کد N670463

وبگردی