آفتاب
ظریف در دیدار با وزیر خارجه قبرس:

برخی کشورها لازم است سیاست های اشتباه خود را اصلاح کنند

برخی کشورها لازم است سیاست های اشتباه خود را اصلاح کنند

وزیر امور خارجه کشورمان گفت: باید در منطقه هدف اصلی را مبارزه با تروریسم و داعش قرار دهیم . برخی از کشورها لازم است سیاست های اشتباه قبلی خود را اصلاح کنند.

به گزارش خبرگزاری مهر، یو آنیس کاسولیوس وزیر امورخارجه قبرس صبح یکشنبه ۲۱ دی ماه با محمد جواد ظریف وزیر امور خارجهکشورمان ملاقات کرد.

وزیر امورخارجه کشورمان در این دیدار ضمن تاکید بر ارتقاء مناسبات بین جمهوری اسلامی ایران و قبرس خاطر نشان ساخت: روابط دو جانبه جمهوری اسلامی ایران و قبرس در سطح خوبی قرار دارد. دو کشور قادر هستند با همکاری در زمینه های مختلف سیاسی، اقتصادی و فرهنگی سطح مناسبات خود را بیش از پیش افزایش دهند.   

در ادامه ظریف در رابطه با موضوعات منطقه ای گفت: ما باید در منطقه هدف اصلی را مبارزه با تروریسم و داعش قرار دهیم. برخی از کشورها لازم است سیاست های اشتباه قبلی خود را اصلاح کنند. آینده سوریه باید به دست مردم این کشور رقم بخورد. جمهوری اسلامی ایران با ارائه طرح چهارماده ای بدنبال حل بحران سوریه بود.

وزیر امور خارجه کشورمان با اشاره به تحولات عراق گفت: ایران به استقرار دولت جدید در عراق کمک کرد و آمادگی داریم با تمام کشورهای منطقه جهت حل مشکلات منطقه ای همکاری کنیم. راه حل ها برای حل مشکلات منطقه بایستی قابلیت عملیاتی داشته باشد.

یو آنیس کاسولیوس وزیر امورخارجه قبرس در خصوص روابط دو جانبه گفت: ما هیچ نگرانی در روابط دوجانبه نداریم و علاقمند هستیم که روابط دو کشور در تمام زمینه ها ارتقاء یابد.

وی افزود: افزایش بیشتر همکاری های فرهنگی و دانشگاهی نیز در دستور کار قرار دارد. در آینده هیات هایی از قبرس برای پیشبرد همکاری ها در زمینه های اقتصادی، انرژی و جهانگردی از جمهوری اسلامی ایران دیدار خواهند کرد.

وزیر امور خارجه قبرس در رابطه با موضوعات منطقه ای بویژه سوریه گفت: علیرغم اینکه قبرس کشور کوچکی است اما موضوع سوریه از ابعاد مختلف برای آن اهمیت دارد و ما علاقمند هستیم که مشکل سوریه هر چه سریعتر حل شود.

وی افزود: در حال حاضر مهمترین نگرانی کشورهای منطقه داعش است و لازم است هر چه زودتر موضوع سوریه با همکاری کشورهای مختلف حل شود تا بتوان با داعش بطور موثرتر مبارزه کرد. جمهوری اسلامی ایران یک قدرت منطقه ای است و ایفای نقش این کشور در منطقه به حل مشکلات در منطقه کمک خواهد کرد.

در پایان این ملاقات وزیر امور خارجه قبرس از محمد جواد ظریف جهت دیدار از کشورش دعوت رسمی بعمل آورد که مورد موافقت وزیر امور خارجه کشورمان قرار گرفت.

کد N670397

وبگردی