آفتاب

واکنش احزاب و شخصیتهای لبنانی به انفجارهای طرابلس

واکنش احزاب و شخصیتهای لبنانی به انفجارهای طرابلس

احزاب و شخصیتهای لبنانی به انفجارهای منطقه جبل محسن در طرابلس واکنش نشان دادند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از شبکه المنار، حزب الله لبنان با صدور بیانیه ای به شدت جنایت تکفیری ها در منطقه جبل محسن در طرابلس را محکوم کرد.

در این بیانیه آمده است: این جنایت که از سوی تکفیری های تروریست رقم خورد تاکیدی بر این موضوع بود که خطراتی که مناطق ما را تهدید می کند همه آنها ریشه و منبع واحدی دارند و تفکر تکفیری جنایتکارانه ای که تفاوتی میان هیچ منطقه و طایفه ای قائل نیست.

حزب الله بیان کرد: هدف تروریستها از حمله به طرابلس ایجاد فتنه میان ساکنان آن است و خشم تروریستها از پایبندی ساکنان این شهر به اصول و قواعد همزیستی را نشان می دهد و اینکه از فضای گفتگوهای داخلی، تسامح و آرامش داخلی لبنان خشمگین است.

در بیانیه حزب الله تاکید شده است: همگان در این مرحله حساس باید این گروههای تروریستی که خطری برای کشور ما و همه مردم آن و اسلام و مسلمانان هستند را در انزوا قرار دهند.همکاری با ارتش و دستگاههای امنیتی و موسسات دولت در جنگ علیه تروریسم به شکل فرهنگی،اجتماعی و عملی برای نابودی این آفت که آینده امت و ملت ما را تهدید می کند ضروری است.

طلال ارسلان رئیس حزب دموکراتیک لبنان نیز این انفجار را محکوم کرد و هدف آنرا ضربه زدن به تفکر گفتگو میان گروههای سیاسی لبنانی دانست.

وی افزود: این درسی است برای کسانی که از گفتگو با تروریستها حمایت می کنند.

اسامه سعد دبیر کل تشکل الناصری لبنان نیز ضمن محکوم این حمله تروریستی هدف آنرا را ایجاد بی ثباتی در طرابلس پس از موفقیتهای ارتش لبنان در اجرای طرح امنیتی در این شهر دانست.هدف این اقدام تروریستی ایجاد فتنه در طرابلس و لبنان است.

وی از مقامات لبنانی و دیگر گروههای سیاسی خواست که مسئولیت پذیرباشند و با گروههای تروریستی به مقابله بپردازند.خطر تروریسم لبنان را تهدید می کند.

نعیم حسن شیخ طایفه دروزی های لبنان نیز ضمن محکوم کردن این اقدام شنیع خواستار هوشیاری و آگاهی لبنانی ها دربرابر خطراتی که آنها را به سوی درگیری می کشاند شد.

 

کد N670290

وبگردی