آفتاب

انتشار ویدئویی از پیوستن اعضای طالبان پاکستان به گروه داعش

انتشار ویدئویی از پیوستن اعضای طالبان پاکستان به گروه داعش

بر اساس یک ویدئوی به نمایش درآمده در اینترنت تعدادی از شبه‌نظامیان طالبان پاکستان که مدعی پیوستن به گروه داعش هستند، سر فردی را که یک سرباز پاکستانی معرفی می‌شود، از تنش جدا می‌کنند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری آسوشیتدپرس، در این ویدئو سخنگوی سابق طالبان پاکستان به نام شهید‌الله شهید به همراه ده‌ها مبارز دیگر در یک منطقه جنگلی نمایش داده می‌شوند. این سخنگو پیش از این پشتیبانی خود را از گروه داعش در یک پیام صوتی در اکتبر 2014 بیان کرده بود. طالبان پاکستان بعدا او را کنار گذاشتند.

در این ویدئو دیگر رهبران شبه‌نظامیان که خود را اهل افغانستان و پاکستان معرفی می‌کنند، پشتیبانی خود را از گروه داعش اعلام کردند. در انتهای این ویدئو شبه‌نظامیان سر از تن یک مرد که به عنوان سرباز پاکستانی شناسانده شد جدا کردند.

گروه آمریکایی "سایت" که ناظر بر فعالیت‌های تروریستی است، اعلام کرد که ویدئو توسط گروه داعش در توییتر و کانال‌های شبه‌نظامیان منتشر شده است.

این ویدئو مطمئنا باعث ایجاد نگرانی در این مورد می‌شود که گروه داعش پشتیبان‌هایی را در افغانستان و پاکستان به دست آورده است. شبه‌نظامیان طالبان در افغانستان و پاکستان با ملا عمر از سال 1990 تاکنون پیمان بسته‌اند.

منطقه‌ای که در آن ویدئو ضبط شده شناسایی نشده است اما نیروهای طالبان در منطقه‌ای ناهموار در کوهستان‌های بین افغانستان و پاکستان شناسایی شده‌اند.

شبه‌نظامیان بیشتر سربازان پاکستانی را که در شمال غرب کشور ماموریت انجام می‌دهند، هدف می‌گیرند. تاکنون دولت یا ارتش پاکستان توضیحی درباره این ویدئو نداده‌اند.

انتهای پیام

کد N670212

وبگردی