آفتاب

انتشار اخباری از آغاز عملیات داعش در مناطقی از افغانستان

انتشار اخباری از آغاز عملیات داعش در مناطقی از افغانستان

اخباری منتشر شده است که حکایت از آن دارد که گروه تروریستی داعش عملیات خود را در ولایت هلمند در جنوب افغانستان آغاز کرده است.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به گزارش خبرگزاری «خامه پرس» افغانستان گزارش داد که ساکنان در منطقه سنگین در ولایت هلمند امروز (یکشنبه) ادعا کردند که گروهی از افراد مسلح که لباس سیاهرنگ بر تن داشتند تحرکات خود را در این منطقه آغاز کرده‌اند. این افراد سوار بر خودروهایی دیده شده‌اند که پرچم‌های سیاهرنگ روی آنها برافراشته شده بود.

آنها اعلام کردند که این گروه توسط شخصی به نام عبدالرئوف رهبری می‌شود.

در همین حال، یک مسوول محلی که خواست نامش فاش نشود، اظهار کرد: درگیری‌های اخیرا با سلاح گرم میان افراد مسلح وابسته به طالبان و گروهی که اخیراً تشکیل شده است، به وقوع پیوست که این درگیری به کشته شدن دست‌کم 20 تن انجامید.

این منبع خاطرنشان کرد: این گروه جدید در دو منطقه سنگین و کجکی در ولایت هلمند به صورت محرمانه فعالیت می‌کند.

این گزارش‌ها در حالی مطرح شده است که اشرف غنی، رئیس‌جمهوری افغانستان هفته گذشته نسبت به اینکه کشورش در آماج تهدیدهایی از سوی داعش قرار بگیرد، اظهار نگرانی کرد.

خبرگزاری خامه پرس گزارش داد که دستگاه‌های امنیتی به صورت مستقل این گزارش را تایید نکرده‌اند.

این خبرگزاری به این مساله اشاره کرد که افراد مسلح وابسته به گروهی که نام «حزب اسلامی» را روی خود گذاشته است و گلبدین حکمتیار رهبری آن را بر عهده دارد، ماه سپتامبر سال گذشته اعلام کردند که به پیوستن به داعش فکر می‌کنند.

انتهای پیام

کد N670021

وبگردی