آفتاب

سئول برای گفتگو با همسایه اش دست به دامان چین شد

سئول برای گفتگو با همسایه اش دست به دامان چین شد

سئول در تلاش برای استفاده از نفوذ چین به منظور مهیا کردن شرایط گفتگو با پیونگ یانگ است.

به گزارش خبرگزاری مهر، یونهاپ با اشاره به سفر "کیم کوان جین" مشاور ارشد رئیس جمهوری کره جنوبی به چین با هدف گفتگو درباره از سرگیری مذاکرات صلح با همسایه شمالی اش گزارش داد که سئول در پی استفاده از نفوذ چین برای مهیا کردن شرایط گفتگو با پیونگ یانگ است.

استقرار سامانه دفاع موشکی "تاد" آمریکا در خاک کره جنوبی و پیمان اطلاعاتی اخیر سئول، توکیو و واشنگتن درباره همکاریهای اطلاعات نظامی کره شمالی از دیگر موضوعات مهم در این دیدار است.

این دیدار در پی سفر "یانگ جیه چی" عضو ارشد شورای دولتی و رایزن عالی سیاسی و امنیتی چین در نوامبر سال 2013 میلادی به سئول و همچنین توافق "پارک گئون های" و "شی جینپینگ" روسای جمهور کره جنوبی و چین در ماه ژوئن برای دیدار منظم مشاوران ارشد انجام می شود.

خبر دیگر اینکه "جن ساکی" در گفتگو با خبرنگاران در واشنگتن ضمن محکوم کردن پیشنهاد کره‌ شمالی در مشروط کردن تعلیق آزمایش اتمی خواستار توقف اقدامات تحریک آمیز پیونگ یانگ، پایان دادن به تنش‌ ها و برداشتن قدمهای ملموس برای خلع سلاح اتمی شد که منجر به ازسرگیری مذاکرات می شود.

این اظهارات پس از آن مطرح شد که کره شمالی اعلام کرد در صورتیکه آمریکا رزمایش نظامی سالانه خود با کره جنوبی را لغو کند این کشور حاضر است بطور موقت آزمایش هسته ای آینده خود را تعلیق کند.

کد N670011

وبگردی