آفتاب

هلاکت بیش از 100 داعشی در درگیری با پیشمرگ‌ها/خنثی شدن طرح سقوط مسیر بغداد-کرکوک توسط داعش

هلاکت بیش از 100 داعشی در درگیری با پیشمرگ‌ها/خنثی شدن طرح سقوط مسیر بغداد-کرکوک توسط داعش

به دنبال وقوع درگیری‌های شدید میان نیروهای پیشمرگ کردستان عراق و اعضای داعش در منطقه "الکویر" در جنوب غرب اربیل، 125 داعشی کشته شدند. همچنین نیروهای پیشمرگ‌ تلاش ترویست‌های داعش را برای کنترل بر مسیر بغداد - کرکوک ناکام گذاشتند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از پایگاه اینترنتی شبکه خبری الجزیره، منابع امنیتی عراق اعلام کردند که گروه داعش پس از درگیری‌های شدید با نیروهای پیشمرگ کردستان عراق کنترل مناطق "دویزات" و "تل الشعیر" در منطقه الکویر واقع در جنوب غرب اربیل را برعهده گرفت.

به گزارش منابع کرد حدود 26 تن از نیروهای پیشمرگ در حمله داعش به شرق استان نینوا کشته شدند.

به گزارش این منابع، اعضای داعش با استفاده از قایق‌های خود به رود "الزاب" نفوذ کرده و حدود نیم ساعت کنترل منطقه الکویر در جنوب غرب اربیل را در دست گرفتند اما نیروهای کرد مانع حمله آن‌ها شدند.

این حمله پس از آن صورت گرفت که اسامه النجیفی، معاون فواد معصوم گفته بود که موعد جنگ آزادسازی موصل نزدیک شده است.

اسامه النجیفی در بازدید از محور مخمور ‌- الکویر اعلام کرد که نیروهای داوطلب عراقی را برای جنگ علیه داعش به سلاح مجهز می‌کند.

کشته شدن 125 داعش در درگیری با پیشمرگ‌ها سعید مموزینی، مسئول حزب دموکرات کردستان عراق اعلام کرد که به دنبال درگیری‌های شدید میان نیروهای پیشمرگ و اعضای گروه داعش در محور مخمور - الکویر حدود 125 داعشی کشته شدند و پیشمرگ‌ها شکست سختی را به تروریست‌ها وارد کردند.

به گفته مموزینی داعش 16 تن از اعضای خود را به خاطر فرار از این جنگ اعلام کرد.

مموزینی تاکید کرد: نیروهای پیشمرگ همچنین حمله داعش در محور "الناوران" را ناکام گذاشته و حدود 20 تن از آن‌ها را به هلاکت رساندند.

شش تن از اعضای داعش نیز در منطقه "سهلج" در "زمار" کشته شدند.

ناکام ماندن طرح تروریستی‌ برای کنترل بر مسیر کرکوک ‌- بغداد

رسول قادر، مسئول محور جنوبی کرکوک در نیروهای پیشمرگ‌ عراق اعلام کرد که اعضای داعش حمله‌ای را به پایگاه نیروهای پیشمرگ از محور روستای "الوحده"، روستای "الشمیسة" و منطقه "البشیر" و همچنین روستای "مریک بیگ" در جنوب کرکوک انجام دادند اما نیروهای پیشمرگ‌ مانع حمله آن‌ها شدند و ده تن از تروریست‌ها را به هلاکت رساندند.

به گفته قادر، تروریست‌های داعش برای کنترل بر مسیر بین‌المللی میان بغداد - کرکوک برنامه‌ریزی کرده بودند.

کشته شدن فرمانده نظامی داعش در حدیثه

وزارت دفاع عراق اعلام کرد که فرماندهی عملیات صلاح‌الدین با همکاری نیروهای داوطلب مردمی موفق شدند "ابودجانه"، فرمانده نظامی داعش منطقه حدیثه را به هلاکت رسانده و خودروی نظامی آن‌ها را منهدم کنند. همچنین در حمله نیروهای عراقی حدود 14 تروریست کشته شدند.

کشته شدن والی داعش در غرب الرمادی

منابع عراقی اعلام کردند که در حمله نیروهای قبایل عراق "ابوتیجان"، والی گروه داعش در منطقه "البوحیات" در غرب رمادی و شش تن از معاونانش کشته شدند.

داعش مقرهای خود در موصل را تغییر می‌دهد

منابعی در شهر موصل اعلام کردند که گروه داعش با هدف تخلیه شهر موصل تغییر مقرهای خود در این شهر را آغاز کرده است.

به گزارش این منابع، داعش به دلیل ترس و نگرانی از نزدیک شدن آغاز عملیات ارتش عراق برای پاکسازی موصل دست به چنین اقدامی زده است.

پاکسازی منطقه "الکصیرات" در الانبار

همچنین عبدالحکیم الجغیفی، فرماندار منطقه حدیثه اعلام کرد که نیروهای امنیتی عراق با کمک نیروهای قبایل این کشور موفق شدند منطقه "الکصیرات" در جنوب "حدیثه" واقع در غرب الانبار را در دست بگیرند.

فواد معصوم: مقابله با تروریسم، فساد و تحقق آشتی ملی ستون‌های اصلی بازسازی کشور هستند

فواد معصوم، رئیس جمهور عراق در سخنانی به مناسب پنجاه و هشتمین سالروز تاسیس حزب الدعوه گفت: از بین بردن تروریسم، مقابله با فساد، مجازات فاسدان و تحقق آشتی ملی فراگیر و جدی ستون‌های اصلی بازسازی کشور و تقویت دموکراسی هستند.

وی گفت: ما همگی با تمامی امکانات و توانایی‌های خود مسئولیت واحدی را در پیروزی بر تروریسم و ریشه کنی فساد برعهده داریم تا بتوانیم امنیت و ثبات کشور را تقویت کرده و کرامت و حقوق مردم عراق را حفظ کنیم.

انتهای پیام

کد N669623

وبگردی