آفتاب

تشنج در مجلس بر سر نطق مطهری/ نماینده تهران در خانه ملت کتک خورد

تشنج در مجلس بر سر نطق مطهری/ نماینده تهران در خانه ملت کتک خورد

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی درباره حبس خانگی سران فتنه را غیر قانونی خواند، اما سخنرانی او با شعار مرگ بر فتنه گر همراه شد.

میزان نوشت:


نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی درباره حبس خانگی سران فتنه را غیر قانونی خواند، اما سخنرانی او با شعار مرگ بر فتنه گر همراه شد.



سایر نمایندگان صندلی های خود را ترک کردند و جلوی ناطق میان دستور حلقه زدند و شعار می دادند تا جاییکه حجت لااسلام محمد حسن ابوترابی فرد، جلسه علنی را قطع و اعلام تنفس کرد.



در جلسه علنی امروز یکشنبه 21 دی 1393علی مطهری در نطق میان دستورش حبس خانگی سران فتنه را پس از پایان آشوب های خیابانی 88 بدون حکم قضایی خلاف اصول متعدد قانون اساسی خواند.



سخنان مطهری ادامه نیافت، چرا که سایر نمایندگان از جای خود برخواسته و دو دو گویان و با شعارهای "مرگ بر منافق" و "مرگ برفتنه گر" دور میز ناطق میان دستور حلقه زدند.



مطهری سخنان خود را ادامه داد، اما سخنان او در میان همهمه پارلمان نشینان شنیده نمی شد. برخی نمایندگان به جایگاه ناطق میان دستور رفتند تا جایی که برخوردی فیزیکی میان صفر نعیمی رز و علی مطهری صورت گرفت.



عابد فتاحی تلاش می کرد تا نمایندگان را از جایگاه ناطق دور کند و سپس این امر را احمد توکلی، غلامرضا مصباحی مقدم، کائیدی و ایرج ندیمی ادامه دادند اما نادر قاضی پور، حسینعلی حاجی دلیگانی، مهدی موسوی نژاد فرهاد رشیدی، عزیز الله اکبریان و چند نماینده دیگر اطراف مطهری حلقه زدند و مانع سخن گفتن او شدند.



ابوترابی فرد که ریاست جلسه را برعهده داشت پس از سخنان مطهری گفت: شما در فضای واقعی کشور قرار دارید و می بینید آنچه در مورد این افراد انجام شد با نهایت رافت و رحمت اسلامی و مصالح ملی بود و اگر اراده نظام بر رفعت نبود باید به گونه دیگری کار صورت می گرفت.



او ادامه داد: تعرض به این گونه احکام قطعی و شرعی که در چارچوب اختیارات قانون اساسی صورت گرفته طبیعی است که اعتراض همه نمایندگان را که به نمایندگی از ملت عزیز در مجلس حضور دارند، برانگیزد.



نایب رییس مجلس گفت: از شما انتظار می رود احکام شرعی و قانون اساسی را مدنظر بگیرد و صحبتی نفرمایید که انضباط مجلس را به هم بریزد.



ابوترابی فرد سپس در ساعت 10:40 زنگ پایان جلسه را به صدا درآورد و اعلام کرد که فعلا جلسه را ختم می کنم و برای تنفس 15 دقیقه جلسه از حالت علنی خارج می شود.



سپس خبرنگاران از جلسه علنی خارج شدند، اما تنش ها درمجلس ادامه دارد.




کد N669513

وبگردی