آفتاب

پیام تسلیت فواد معصوم به اولاند/ عمار حکیم حمله تروریستی پاریس را محکوم کرد

پیام تسلیت فواد معصوم به اولاند/ عمار حکیم حمله تروریستی پاریس را محکوم کرد

به دنبال حمله مسلحانه به نشریه طنز شارلی ابدو در پاریس و کشته و زخمی شدن چند تن در این حمله، رئیس جمهوری عراق پیام تسلیتی را برای همتای فرانسوی خود فرستاد و بر همبستگی عراق با فرانسه تاکید کرد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از شبکه خبری سومریه نیوز، فواد معصوم، رئیس جمهوری عراق پیام تسلیتی را برای فرانسوا اولاند، رئیس جمهوری فرانسه در همدردی با فرانسوی‌ها به دلیل کشته و زخمی شدن چند فرانسی در حمله افراد مسلح به دفتر نشریه طنز شارلی ابدو در پاریس فرستاد و تاکید کرد: من از طرف دولت و مردم عراق به شما مردم فرانسه به دلیل این حمله تروریستی تسلیت گفته و همبستگی خود را با پاریس در مقابله با این حملات که تمامی ارزش‌های انسانی را هدف قرار داده است، اعلام می‌کنم.

وی افزود: این جنایت تروریستی در پاریس نشان می‌دهد که ما باید همبستگی میان جامعه جهانی را تقویت کرده تا بتوانیم با استفاده از تمامی ابزارهای لازم برای ریشه کن کردن تروریست‌ها جهت حفظ صلح و آرامش و دوستی در جهان تلاش کنیم.

معصوم گفت: اقدامات تروریستی داعش بدتر و جنایتکارانه‌تر از اقدامات تروریستی بوده که ما با آن‌ها مواجه شده‌ایم اما باید تمامی جهان در تلاش‌های خود برای از بین بردن تروریست‌ها هماهنگ باشند.

عمار حکیم، رئیس مجلس اعلای اسلامی عراق نیز حملات اخیر افراد مسلح به فرانسه را محکوم کرد و گفت: این عملیات تروریستی هیچ ارتباطی به اسلام ندارد چرا که اسلام دین صلح، همزیستی و محبت است.

وی افزود: ما مواضع اشتباه و همچنین اقدامات کسانی را که به پیامبر اکرم (ص) و همچنین اقدامات کسانی را که به پیامبر اکرم (ص) توهین می‌کنند محکوم می‌کنیم اما کشتار و گروگان‌گیری را نیز محکوم می‌کنیم.

وی همچنین کشتار ائمه مساجد بصره توسط داعش را تلاشی برای ایجاد فتنه میان پیروان ادیان مختلف دانست و از نیروهای امنیتی خواست تا جنایتکاران را تحت پیگرد قرار داده و آن‌ها را در مقابل دادگاه محاکمه کنند.

انتهای پیام

کد N669424

وبگردی