آفتاب

"دیوید کامرون در انتخابات می‌بازد"

"دیوید کامرون در انتخابات می‌بازد"

مشاور سابق نخست وزیر انگلیس گفت که دیوید کامرون در انتخابات پارلمانی ماه مه شکست می‌خورد چرا که رای دهندگان راست میانه اختلاف نظر دارند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از پایگاه خبری راشاتودی، الکس دین، رئیس دفتر محافظه کار دیوید کامرون در سال 2005 گفت که افزایش حمایت‌ها از حزب UKIP (حزب استقلال انگلیس) بدین معناست که تعداد کمتری از مردم به حزب محافظه کار رای خواهند داد.

به گفته وی، "سقوط" حمایت‌های مردمی اصلی‌ترین دلیل شکست محافظه کاران در انتخابات خواهد بود.

الکس دین در گفت‌وگو با پابلیک افرز نیوز گفت که محافظه کاران "بازی" را به حزب کارگر واگذار می‌کنند چرا که در سطح محلی عملکرد خوبی ندارند.

وی که هم اکنون مشاور یک شرکت بازرگانی است، می‌گوید: سناریوی ابتدایی در پارلمان واضح است و در 2015 نیز بدون تغییر باقی می‌ماند؛ حزب استقلال انگلیس بالا می‌رود، رای دهندگان راست دچار اختلاف می‌شوند، لیبرال دموکرات‌ها کاهش می‌یابند و چپ‌ها متحد می‌شوند.

وی افزود: این شرایط با نزدیک شدن انتخابات تشدید می‌شود چرا که زمین بازی حزب کارگر متشکل از فعالان، متحدگرایان و داوطلبان بسیار بهتر از محافظه‌کاران عمل می‌کنند و پیش بینی من این است که حزب کارگر در انتخابات مه پیروز می‌شود.

اظهارات وی در حالی منتشر می‌شود که نظرسنجی سان / یوگاو در روز جمعه نشان می‌دهد که رقابت محافظه کاران با حزب کارگر بسیار نزدیک است. طبق این نظرسنجی حزب کارگر با یک درصد از محافظه کاران پیش است و حزب استقلال انگلیس با کسب 15 درصد در جایگاه سوم قرار دارد.

انتهای پیام

کد N669386

وبگردی