آفتاب

سیاستمداران جهان در راهپیمایی بزرگ پاریس

سیاستمداران جهان در راهپیمایی بزرگ پاریس

ایسنا نوشت:

پادشاه اردن و ملکه رانیا در راهپیمایی امروز (یکشنبه) در پاریس که در محکومیت حمله افراد مسلح به نشریه شارلی ابدو با حضور 45 تن از رهبران و مسوولان ارشد کشورهای مختلف جهان در پاریس برگزار می‌شود، شرکت می‌کنند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از پایگاه خبری ایلاف، عبدالله دوم پادشاه اردن و ملکه رانیا امروز (یکشنبه) در راهپیمایی پاریس در اعتراض و محکومیت حمله افراد مسلح به دفتر نشریه شارلی ابدو در پاریس که موجب کشته و زخمی شدن چند تن شد، شرکت می‌کنند و پیش‌بینی می‌شود که در این راهپیمایی حدود یک میلیون تن حضور داشته باشند.

همچنین به گزارش دفتر ریاست‌جمهوری فرانسه حدود 45 تن از رهبران و مسوولان ارشد کشورهای مختلف جهان در این راهپیمایی شرکت می‌کنند.

پادشاه اردن در پیامی به فرانسوا اولاند، رئیس‌جمهوری فرانسه به خاطر کشته شدن چند تن از شهروندان این کشور در حمله به دفتر مجله شارلی ابدو در پاریس تسلیت گفت و این حمله را محکوم کرد.

وی در تماس تلفنی با اولاند بر همبستگی کامل اردن با مردم فرانسه و رهبران آن تاکید کرد.

از سوی دیگر وزارت خارجه فرانسه اعلام کرد که محمود عباس، رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین امروز (یکشنبه) در راهپیمایی در اعتراض به حمله افراد مسلح به نشریه طنز شارلی ابدو در پاریس شرکت می‌کند.

به گزارش وزارت خارجه فرانسه عباس با فرانسوا اولاند در کاخ الیزه پیش از برگزاری راهپیمایی دیدار می‌کند.

عباس همچنین در تماس تلفنی با اولاند، کشته شدن چند فرانسوی در حمله به مجله شارلی ابدو را به وی تسلیت گفته و اعلام کرد: رهبران و مردم فلسطین از فرانسه در مقابله با تروریست‌هایی که هیچ دینی ندارند، حمایت می‌کنند.

وی گفت: مردم فلسطین نیز همدرد مردم فرانسه هستند.

5252

کد N669379

وبگردی