آفتاب
سودانی در گفتگو با مهر:

مرگ ملک عبدالله در درون عربستان آشوب به پا می‌کند

مرگ ملک عبدالله در درون عربستان آشوب به پا می‌کند

نماینده مردم اهواز در مجلس گفت: از آنجا که در جامعه عربستان سعودی تکفیری ها طرفدارانی دارند احتمال می رود در درون کشور عربستان هم آشوبی به حمایت از گروه داعش و علیه نظام سلطنتی صورت پذیرد.

ناصر سودانی نماینده مردم اهواز و حمیدیه در مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار مهر درباره تاثیرات مرگ ملک عبدالله در اوضاع داخلی عربستان و حوزه منطقه‌ای و بین‌المللی گفت: با توجه به اختلافات قدرت طلبانه شاهزادگان عربستانی به احتمال زیاد مرگ ملک عبدالله سبب بروز تنش‌های سیاسی و درگیری های داخل دربار سلطنت عربستان خواهد بود.

وی افزود: اگر چه آمریکا، انگلیس و  برخی جریانات استکباری در جهت راضی کردن طرف های درگیر کسب قدرت در عربستان سعودی تلاش های شبانه روزی دارند اما این دور از انتظار نیست که هر حاکمی که بیاید بخشی از شاهزادگان مخالف او خواهند بود.

این نماینده مجلس با اشاره به تاثیرات منطقه ای مرگ پادشاه عربستان ادامه داد: این امر سبب افزایش بهای نفت خواهد شد چرا که سیاست ملک عبدالله در جهت فدا کردن مصالح ملی مسلمانان و بخصوص کشور خودش با افزایش تولید و افزایش فروش است که این مسئله دچار چالش خواهد شد و زمینه افزایش قیمت نفت را فراهم خواهد کرد.

سودانی گفت: تحرکات مرزی که در مرز عربستان ایجاد شده و گروههای تکفیری که به مرز این کشور رسیده اند مسئله ای است که باید مورد توجه قرار گیرد، از آنجا که در جامعه عربستان سعودی تکفیری ها طرفدارانی دارند احتمال می رود در درون کشور عربستان هم آشوبی به حمایت از گروه داعش و علیه نظام سلطنتی صورت پذیرد چرا که گروه داعش داعیه خلافت اسلامی را دارند و مرکز خلافت آن را حجاز می دانند.

وی ادامه داد: از این رو این گروه تروریستی آمادگی حمله به مرزهای عربستان سعودی را پیدا کردند که این امر منجر به کشته شدن نیروهای امنیتی در مرز عربستان در روزهای اخیر شده است.

نماینده مردم اهواز گفت: مناطق نفت خیز شرقی عربستان و شیعیانی که همواره تحت مظلومیت و ستم بوده اند و از هرگونه آزادی حتی برگزاری مراسم مذهبی خود محروم بوده اند فضایی را از اختلافات بوجود آمده پیدا خواهند کرد تا بتوانند به برخی حقوق از دست رفته خود دست پیدا کنند و احتمال می رود که آنها به شکل اعتراض آمیز در صحنه حضور پیدا کنند.

 

کد N669362

وبگردی