آفتاب

دعوت نتانیاهو از یهودیان فرانسه برای مهاجرت به اسرائیل/نتانیاهو سفرش به پاریس را لغو کرد

دعوت نتانیاهو از یهودیان فرانسه برای مهاجرت به اسرائیل/نتانیاهو سفرش به پاریس را لغو کرد

ایسنا نوشت:

نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی از یهودیان فرانسه خواست تا به اسرائیل مهاجرت کنند. همچنین وی کمیته وزارتی را مامور بررسی راه‌های تشویق مهاجرت یهودیان فرانسه و اروپا به اسرائیل کرده است.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نوشته روزنامه مصری الیوم السابع، بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی در سخنانی در واکنش به عملیات گروگان‌گیری اخیر در سوپرمارکت مواد غذایی ویژه یهودیان در پاریس که موجب کشته شدن چند تن شد، گفت: من به تمامی یهودیان فرانسه و اروپا می‌گویم که اسرائیل تنها قبله‌ نیست که به سمت آن نماز می‌خوانید بلکه اسرائیل وطن شماست.

وی افزود: ما به برادران یهودمان که تنها به خاطر اینکه یهودی بودند، کشته شدند تسلیت می‌گوییم و به اقلیت یهودی در فرانسه اعلام می‌کنیم که همدردتان هستیم.

نتانیاهو در صفحه خود در پایگاه اجتماعی توییتر نیز اعلام کرد: اگر اوضاع جهان درست نشود تروریسم همچنان ادامه خواهد داشت.

رسانه‌های رژیم صهیونیستی نیز اعلام کردند که نتانیاهو یک کمیته وزارتی را مامور کرده تا راه‌هایی را برای تشویق مهاجرت یهودیان فرانسوی و اروپایی به اسرائیل طی این هفته مورد بررسی قرار دهند.

نتانیاهو همچنین تماسی را با فرانسوا اولاند، رئیس‌جمهور فرانسه برقرار و اعلام کرد که اسرائیلی‌ها در کنار فرانسوی‌ها هستند و هرگونه کمکی لازم باشد به آنها ارائه می‌کنند.

نتانیاهو طی این تماس تلفنی به اولاند گفت: جامعه جهانی باید علیه تروریست‌ها به پا خیزد.

در همین راستا ولید العمری، مدیر دفتر الجزیره در رام‌الله اعلام کرد که نتانیاهو و آویگدور لیبرمن، وزیر خارجه رژیم صهیونیستی برای دعوت از یهودیان فرانسه جهت مهاجرت یهودیان به اسرائیل با هم رقابت می‌کنند.

وی گفت: در حالی که نتانیاهو از کشورهای اروپایی به دلیل عدم برخورد جدی با خطر تروریسم و تندروی، به ویژه تروریست‌هایی که از سوریه می‌آیند انتقاد می‌کند لیبرمن خواهان همکاری میان دستگاه‌های اطلاعات غرب، آمریکا و اسرائیل در این جنگ است.

بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی سفر خود به پاریس پایتخت فرانسه را لغو کرد.

به گزارش مرکز اطلاع رسانی فلسطین، رسانه‌های عبری زبان تاکید کردند: قرار بود نتانیاهو امروز (یکشنبه) راهی پاریس شود، ولی به خاطر ملاحظات امنیتی این سفر را لغو کرد.

در جریان حمله تروریستی روز چهارشنبه گذشته به دفتر روزنامه فرانسوی «شارلی ابدو» در پاریس 12 نفر کشته و 10 نفر دیگر زخمی شدند.

این در حالی است که کانال دوم تلویزیون رژیم صهیونیستی روز جمعه گذشته از تیراندازی به سمت مغازه یک «اسرائیلی» در پاریس خبر داد و اعلام کرد که در این ماجرا دو تن کشته شده‌اند.

به گزارش رسانه های عبری و بین المللی، عصر روز جمعه یک فرد مسلح وارد مغازه یک «اسرائیلی» در پاریس شد و 5 نفر را گروگان گرفت.

لازم به ذکر است که اوضاع فرانسه در پی تکرار حملات تروریستی در این کشور متشنج شده است و رژیم صهیونیستی تدابیر شدیدی را در اطراف سفارتخانه ها و دفاتر نمایندگی سیاسی خود در سراسر جهان اتخاذ کرده است.

5252

کد N669311

وبگردی