آفتاب

حماس خبر دیدار عباس و مشعل در ترکیه را رد کرد

حماس خبر دیدار عباس و مشعل در ترکیه را رد کرد

جنبش مقاومت اسلامی حماس اخبار مربوط به دیدار احتمالی خالد مشعل با محمود عباس در ترکیه را تکذیب کرد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از پایگاه خبری فلسطین الان، سامی ابو زهری، سخنگوی حماس خاطرنشان کرد که اخبار مربوط به دیدار روز دوشنبه خالد مشعل، رئیس دفتر سیاسی حماس با محمود عباس، رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین در ترکیه صحت ندارد.

مشعل هفته گذشته به ترکیه سفر کرده و با استقبال احمد داود اوغلو، نخست وزیر ترکیه مواجه شد.

این در حالی است که یک مسئول تشکیلات خودگردان فلسطین روز شنبه اعلام کرد که به احتمال زیاد عباس و مشعل روز دوشنبه با هم دیدار می‌کنند.

این مسئول فلسطینی در گفتگو با خبرنگار روزنامه "الرساله" خاطر نشان کرد که عباس روز دوشنبه به دعوت رسمی رجب طیب اردوغان، رئیس جمهور ترکیه به این کشور سفر خواهد کرد.

وی افزود: خالد مشعل در حال حاضر در آنکارا، پایتخت ترکیه به سر می برد و احتمال دیدار میان وی و عباس وجود دارد و در سایه شرایط داخلی فلسطین، اختلافات موجود میان طرف‌های فلسطینی و تعطیلی پروژه‌های عمرانی نوار غزه، برگزاری چنین دیداری به منظور بررسی تحولات اخیر فلسطین ضروری به نظر می‌رسد.

از سوی دیگر، دفتر ریاست جمهوری ترکیه با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد که محمود عباس طی روزهای 12 و 13 ژانویه (فردا و پس فردا) به دعوت اردوغان به ترکیه سفر خواهد کرد و در جریان دیدارهای مقامات ترک با وی، روابط دوجانبه، کمک‌های ترکیه به پروژه‌های عمرانی در فلسطین و آخرین تحولات در روند صلح خاورمیانه و نیز مسائل منطقه‌ای مورد بحث و بررسی قرار خواهد گرفت.

انتهای پیام

کد N669298

وبگردی