آفتاب

تاکید رئیس جمهوری آفریقای جنوبی بر بازگشت به ارزش‌های بنیادین حزبش

تاکید رئیس جمهوری آفریقای جنوبی بر بازگشت به ارزش‌های بنیادین حزبش

رئیس‌جمهوری آفریقای جنوبی تاکید کرد، حزب حاکم «کنگره ملی آفریقا» لازم است که به ارزش‌های بنیادین خود و مبارزه با فساد در میان مقام‌ها بازگردد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری فرانسه، جاکوب زوما، رئیس‌جمهوری آفریقای جنوبی که در بیست و یکمین سال تصدی قدرت حزبش همچنان ریاست کنگره ملی آفریقا را بر عهده دارد، گفت: ما اینجا هستیم که به مردم خدمت کنیم نه اینکه مردم به ما خدمت کنند.

زوما در جشن صدوسومین سالروز تاسیس جنبش مذکور تاکید کرد: اجازه دهید که یکبار دیگر خودمان را وقف ارزش‌های بنیادین کنگره ملی آفریقا کنیم که شامل اجرای مقررات، انتقادهای سازنده و از خودگذشتگی است.

حزب جاکوب زوما همواره هدف جنبش‌های چپگرای افراطی قرار می‌گیرد که میلیون‌ها تن از مردم سرخورده آفریقای جنوبی پیرو آنها هستند و رهبران کشورشان را به حکومتداری نامناسب متهم می‌کنند.

رئیس‌جمهوری آفریقای جنوبی تاکید دارد که حزبش باید عملکرد بهتری را در مدیریت کشور و مقابله با فساد از خود نشان دهد و برای اجرای آن در ابتدا باید از سطح محلی آغاز کند.

وی گفت: هر عضوی از جنبش ما باید به وظایفش آگاه باشد و بتواند عملکرد دولت محلی را با اجرای حقوق اولیه ارتقا بخشد. جنبش کنگره ملی باید به تلاش‌های خود برای مقابله با فساد در کشور، در بخش خصوصی و در میان اعضای خود ادامه دهد.

زوما که همواره با رسوایی‌های روبه‌رو است، به هزینه 23 میلیون دلار (بیش از 19 میلیون یورو) برای بازسازی سکونتگاه شخصی‌اش متهم شده است.

البته وی «سیاستمدار تفلون» نیز می‌گویند چراکه وی سیاستمداری است که می‌تواند از رسوایی و انتقادات جان سالم به در ببرد به طوری که لکه ننگی بر دامنش ننشیند!

رئیس‌جمهوری آفریقای جنوبی دور دوم ریاست‌جمهوری خود را در ماه مه 2014 آغاز کرد و بار دیگر به اجرای اصلاحات بر روی سیاست‌های دوران آپارتاید متعهد شد.

انتهای پیام

کد N669232

وبگردی