آفتاب

پرونده قتل غیرعمد عضو تیم ملی واترپلو و همسرش در دادسرای بین‌الملل

پرونده قتل غیرعمد عضو تیم ملی واترپلو و همسرش در دادسرای بین‌الملل

وکیل‌مدافع اولیای‌دم ایمان ولی‌زاده - عضو تیم ملی واترپلوی ایران که به همراه همسر ایرانی- آلمانی‌اش هفتم آبان ماه بر اثر سانحه رانندگی جان باختند- از رسیدگی به این پرونده به اتهام قتل غیرعمد در دادسرای ناحیه 30 (بین‌الملل) تهران خبر داد.

مهدی شاه‌عباسی در گفت‌وگو با خبرنگار حقوقی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، در این باره اظهار کرد: ایمان ولی‌زاده و همسرش با خودروی اسپورتیج در بزرگراه چمران با سرعت 80 کیلومتر در حال حرکت بودند که یک خودروی لکسوز با سرعت 200 کیلومتر کنترل خودرواش را از دست داده و با سرعت زیاد به خودروی این زوج برخورد می‌کند.

وی ادامه داد: بر اثر این تصادف اسپورتیج به ستون‌های زیر پل برخورد می کنند. ایربگ‌های خودرو باز می‌شوند، اما در اثر شدت حادثه تاثیری نشان نمی‌دهند و ایمان ولی‌زاده و همسرش به دلیل خونریزی شدید فوت می کنند.

وکیل مدافع اولیای‌دم ایمان ولی‌زاده با بیان اینکه راننده لکسوس یعنی ضارب، رضا 25 ساله است، گفت: طبق گزارش پلیس و بر اساس آزمایشات انجام شده 220 میلی گرم الکل در خون فرد مذکور وجود داشته؛ لذا مست بودن او محرز است.

شاه‌عباسی گفت: این پرونده ابتدا در دادسرای الهیه مطرح شد و در آنجا والدین ضارب قصد داشتند با تودیع سند فرزندشان را آزاد کنند که قاضی قبول نکرد ولی نهایتا بعد از چند روز این کار انجام شد و متهم با وثیقه 500 میلیون تومانی آزاد شد.

وی گفت: همسر ایمان ولی‌زاده که او هم در این حادثه جان باخته تبعه آلمان بود و به همین دلیل پرونده به شعبه یک دادیاری دادسرای بین‌الملل (ناحیه 30) ارسال شد.

شاه‌عباسی با بیان اینکه در دادسرای بین الملل بنا به درخواست ما قرار ممنوع الخروجی متهم صادر شد، افزود: فعلا پرونده در مرحله تحقیقات است اما با توجه به درخواست هایی که ما کردیم، تحقیقاتی به عمل آمد و مشخص شد که این فرد در سن 18 سالگی به حد شرب خمر محکوم شده است، ضمن اینکه او یک بار دیگر به مجازات این جرم محکوم شده و در دادسرای سعادت آباد حد بر او جاری شده است.

وی گفت که فرد مذکور یک بار دیگر به همین جرم تحت تعقیب قرار گرفته و برای او قرار منع تعقیب صادر شده است.

انتهای پیام

کد N669203

وبگردی