آفتاب

مخالفان سوری دوم و سوم بهمن در قاهره گردهم جمع می‌شوند

مخالفان سوری دوم و سوم بهمن در قاهره گردهم جمع می‌شوند

دفتر سیاسی مخالفان سوریه در قاهره اعلام کرد: مخالفان سوریه روزهای 22 و 23 ژانویه (دوم و سوم بهمن) با گروه‌هایی در ساختمان هیات امور خارجه وابسته به وزارت خارجه مصر امکان مذاکره با طرف‌های سیاسی این کشور را بررسی خواهند کرد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از روزنامه مصری الیوم السابع، فراس الخالدی، مدیر روابط عمومی دفتر ریاست ائتلاف مخالفان سوریه در شهر قاهره اعلام کرد: هادی بحره، رئیس پیشین ائتلاف مخالفان سوریه و عضو دفتر سیاسی به همراه هیاتی از اعضای جنبش انقلابی و اعضای هیات هماهنگی برای اعمال آخرین تغییرات در دستور کار مورد توافق خود روزهای 22 و 23 ژانویه در ساختمان امور خارجه مصر گرد هم خواهند آمد.

این دستور کار شامل 24 بند است که از مهمترین آن‌ها می‌توان به تشکیل هیات دولت انتقالی که بتواند قدرت را از نظام سوریه به گروه‌ سیاسی مورد توافق انتقال دهد، اشاره کرد.

الخالدی اظهار داشت: هیات دولت انتقالی مرحله انتقال سیاسی را تا پایان انتخابات به عهده خواهد داشت که نماینده تمام گروه‌های مردم سوریه خواهد بود.

این اقدام وزارت خارجه مصر در راستای تاکید این وزارتخانه بر حمایت خود از خواسته‌های مردم سوریه و حمایت از حق آزادی و تعیین سرنوشت‌شان انجام می‌شود.

انتهای پیام

کد N669100

وبگردی