آفتاب

فرانسه در انتظار رژه سکوت

فرانسه در انتظار رژه سکوت

شهرهای مختلف فرانسه امروز یکشنبه بر اساس برنامه اعلام شده و درخواست رئیس جمهور این کشور صحنه تظاهراتی گسترده در واکنش به تحولات روزهای اخیر این کشور خواهد بود.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از آسوشیتدپرس، تظاهرات امروز با هدف نشان دادن اتحاد میان فرانسویان برگزار می شود و انتظار می رود تعدادی از رهبران سایر کشورهای جهان نیز در آن شرکت کنند. 

در همین رابطه روز گذشته اعلام شد که «آنگلا مرکل» صدر اعظم آلمان و «دیوید کامرون» نخست وزیر انگلیس در تظاهرات امروز شهر پاریس شرکت خواهند کرد. 

در همین رابطه دیروز شنبه تظاهراتی در بزرگداشت قربانیان حملات تروریستی اخیر در پاریس در شهرهای مختلف فرانسه برگزار شد. در آستانه برگزاری تظاهرات «رژه سکوت» در پاريس در روز يکشنبه که شماری از رهبران اروپايی در ان شرکت خواهند کرد، تدابير امنيتی در پاريس تشديد شده و گزارش ها حاکی است که دست کم ۵۰۰ نیروی تازه در اطراف پاریس مستقر شده اند.

مانوئل والاس، نخست وزیر فرانسه، گفته است: مردم فرانسه روز یکشنبه عشق و علاقه خود را به آزادی نشان خواهند داد.

اين در حالی است که صدها هزار نفر در روز شنبه در شهرهای مختلف فرانسه در بزرگداشت قربانيان حملات تروريستی در روز های اخير در پاريس دست به تظاهرات زدند.

در تولوز نزديک به ۸۰ هزار نفر و در شهرهای نيس و پو در حدود ۳۰ هزار نفر در اين تظاهرات ها شرکت داشتند. تظاهرات هایی در نانت و دیگر شهرهای فرانسه برگزارشده است.

در يکی از مرگبارترين حملات تروريستی در دههای اخير در فرانسه که در هفته گذشته رخ داد دستکم ۱۷ تن جان خود را ازدست دادند. اين حملات تروريستی با حمله به دفتر نشریه «شارلی ابدو» در روز چهارشنبه آغاز شد و در روز جمعه با حمله پليس و نيروهای امنيتی برای پايان دادن به گروگانگيری در سوپرمارکت «هيپر کاشر» در پاريس، خاتمه يافت. به گفته پليس آمدی کوليبالی، عامل اين گروگانگيری در اين عمليات کشته شده است.

به گفته مقامات پليس فرانسه، سعيد و شريف کواشی، دو برادر فرانسوی – الجزايری که عامل حمله به دفتر نشريه طنز فرانسوی «شارلی ابدو» بودند، در يک چاپخانه در شهرک «دمرتن ان گوئل» در شمال شرق پاريس در حمله نيروهای امنيتی کشته شدند.

کد N669027

وبگردی