آفتاب

واکنش‌ها به انفجار تروریستی طرابلس لبنان

واکنش‌ها به انفجار تروریستی طرابلس لبنان

در پی انفجار تروریستی شنبه شب در شمال لبنان و کشته و زخمی شدن ده‌ها تن، حزب‌الله لبنان و جمعی از مقامات این کشور انفجار مذکور را به شدت محکوم کردند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از شبکه خبری المنار، حزب‌الله در بیانیه‌ای در واکنش به انفجار تروریستی که شنبه شب در یک کافه در محله ابوعمران در منطقه شیعه نشین جبل محسن اتفاق افتاد، این انفجار تروریستی را به شدت محکوم کرد و به خانواده‌های قربانیان و زخمی‌های این انفجار تسلیت گفت.

در این بیانیه همچنین از خانواده‌ها قربانیان و ساکنان جبل محسن خواسته شده تا ضمن خویشتنداری از هر گونه اقدام انتقام جویانه که باعث شود عاملان چنین اقدامات تروریستی بتوانند به اهداف خود دست یابند ممانعت کنند.

در بیانیه حزب‌الله لبنان تاکید شده این جنایتی که توسط تکفیری‌های تروریست صورت گرفته کاملا واضح و اهداف آن مشخص است و نشان می‌دهد خطراتی که مناطق لبنان را تهدید می‌کند همگی از یک منبع مشخص و یک اندیشه تکفیری و جنایتکارانه ناشی می‌شود که بین هیچ منطقه و گروهی تفاوت قائل نیست. آنچه شهر طرابلس را در حال حاضر هدف قرار داده در حقیقت تلاش تروریست‌ها برای کاشتن بذر فتنه میان ساکنان این منطقه است و نشان می‌دهد که تروریست‌ها از پایبندی مردم طرابلس به ارزش‌ها و آرمان‌های ملی و همزیستی مسالمت آمیز آن‌ها به شدت به خشم آمده‌اند و تحمل فضای تسامح و آرامش داخلی را که لبنان در حال حاضر در آن است، ندارند.

حزب‌الله همچنین از تمامی مردم لبنان و گروه‌های فعال خواست تا ضمن همکاری با ارتش و نیروهای امنیتی برای مبارزه فرهنگی، اجتماعی و عملی با تروریسم و ریشه کن کردن این آفت، گروه‌های تروریستی را که خطری برای لبنان هستند از رسیدن به اهدافشان ناکام بگذارند.

از سوی دیگر میشل سلیمان، رئیس جمهوری سابق لبنان در بیانیه‌ای انفجار شنبه شب را محکوم و اعلام کرد: تروریسم هرچقدر هم که تلاش کند هرگز موفق نخواهد شد طرابلس و ساکنان آن را به فتنه‌ای که به نفع هیچ کس نیست و تنها منافع دشمنان لبنان را تامین می‌کند بکشاند.

میشل سلیمان همچنین بر لزوم وحدت برای مبارزه با تروریسم و گسترش آگاهی و بیداری میان مردم لبنان تاکید کرد.

سمیر جعجع، رئیس حزب نیروهای لبنانی نیز در بیانیه‌ای ضمن محکوم کردن انفجار منطقه جبل محسن اعلام کرد: من از مقامات قضایی و نیروهای امنیتی می‌خواهم تمام تلاش خود را برای انجام تحقیقات جدی و بازداشت عاملان این انفجار به کار ببندند.

تمام سلام، نخست وزیر لبنان نیز دو انفجار منطقه شیعه نشین جبل محسن را محکوم و آن را تلاش برای کاشتن بذر فتنه در طرابلس خواند و تاکید کرد که این حمله اقدامی تروریستی است.

وی در بیانیه خود اعلام کرد: چنین حملاتی هرگز عزم دولت و تصمیم دولتمردان لبنان برای رویارویی با تروریسم را تضعیف نمی‌کند و من از مردم طرابلس می‌خواهم که فرصت برای از بین بردن نیروهای گمراه را از دست ندهند.

سعد الحریری، نخست وزیر اسبق لبنان و رئیس جریان المستقبل نیز به نوبه خود انفجار تروریستی شمال لبنان را محکوم و آن را تلاش برای ایجاد فتنه و بر هم زدن امنیت در طرابلس خواند.

حریری همچنین خواهان تلاش گروهی لبنانی‌ها و اتحاد آن‌ها برای حمایت از ارتش و نیروهای امنیتی در مبارزه با تروریسم شد.

ولید جنبلاط، رئیس حزب پیش‌رو سوسیالیست نیز گفت: طرابلس بار دیگر هدف تروریسم قرار گرفت و من از لبنانی‌ها می‌خواهم که اختلافات سیاسی، مذهبی و طائفه‌ای را کنار گذاشته و در مبارزه با تروریسم متحد شوند.

در همین حال شورای اسلامی علوی‌های لبنان و مفتی طرابلس نیز به نوبه خود انفجار انتحاری منطقه جبل محسن را محکوم و ساکنان این منطقه را به خویشتنداری و مبارزه به تروریسم فراخواندند.

دولت سوریه نیز در بیانیه‌ای ضمن محکوم کردن انفجار شمال لبنان تاکید کرد: وحدت ملی بهترین و تنها ابزار برای رویارویی با تروریسم است.

انتهای پیام

کد N669017

وبگردی