آفتاب
یک نماینده پیشین مجلس:

نمایندگان در تصویب لایحه بودجه باید واقع‌بین باشند

نمایندگان در تصویب لایحه بودجه باید واقع‌بین باشند

یک نماینده پیشین مجلس شورای اسلامی گفت: در تصویب لایحه بودجه نمایندگان مجلس نباید به دنبال پیدا کردن عیب و یا عیب تراشی باشند.

ابوالقاسم عابدینی‌پور در گفت‌و‌گو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، با اشاره به این‌که دولت آقای روحانی از زمان روی کار آمدن ادعای فراجناحی داشته و در مقابل وابستگی‌های اصولگرایان و تعلقات اصلاح طلبان از نیروهای مختلف در دولت بهره گرفته است، اما مجلس در عمل ثابت کرده است که چنین نگاهی به دولت ندارد، اظهار کرد: نمونه رفتار مجلس با دولت را می توانیم در انتخاب وزیر علوم مشاهده کنیم که ساختارشکنی هایی در این رابطه اتفاق افتاد.

وی با اشاره به این‌که بودجه سالیانه متعلق به کل ملت است و قرار است سرنوشت مملکت را برای یکسال را مشخص کند خاطرنشان کرد: با توجه به سیاست های کلی امروز دنیا مبنی بر پایین نگه داشتن قیمت نفت و با توجه به تلاش دولت در بودجه سالیانه مبنی بر به حداقل رساندن سهم نفتی بودجه و اتکای بیشتر بر مالیات و صادرات غیر نفتی، نمایندگان مجلس باید همکاری و همراهی بیشتری با دولت در تصویب بودجه داشته باشند.

این نماینده پیشین مجلس شورای اسلامی با بیان این‌که حق مجلس است که نظر خود را در بودجه اعمال کند و کسی نافی حقوق مجلس نیست، افزود: مجلس باید در تصویب لایحه بودجه واقع بین باشد.

عابدینی‌پور با اشاره به این‌که دولت می خواهد تورم را طبق قول خود تا پایان امسال به زیر 20 درصد برساند و برای موفق شدن دولت در این راستا مجلس باید توجه بیشتری به نظرات دولت در تصویب لایحه بودجه داشته باشد اظهار کرد: لوایح بودجه تا امروز بدون عیب و نقص به مجلس داده نشده است، اما نباید به دنبال پیدا کردن عیوب و عیب تراشی باشیم چون این دو موضوع متفاوت است.

عابدینی‌پور با اشاره به این‌که در سال پایانی مجلس نهم قرار داریم، خاطرنشان کرد :‌تصور نمی کنم نمایندگان مجلس بخواهند خاطره ناخوشی در ذهن مردم بگذارند؛ چراکه مردم دقیقا رفتار مجلس را رصد می‌کنند و به دنبال این هستند که در آینده مجلسی هماهنگ با دولت داشته باشیم تا قول هایی که دولت به مردم داده است محقق شود.

این فعال سیاسی تصریح کرد: به نفع نمایندگان مجلس است که حتی برای رای در دور بعدی انتخابات مجلس در تصویب لایحه بودجه همراهی بیشتری با دولت داشته باشند.

انتهای پیام

کد N668929

وبگردی