آفتاب
نماینده حماس در لبنان:

ایران کشور عمده و تاثیر گذار در منطقه است

ایران کشور عمده و تاثیر گذار در منطقه است

نماینده جنبش مقاومت اسلامی(حماس) در لبنان گفت: آنچه مسلم است اینکه جمهوری اسلامی ایران از زمان پیروزی انقلاب اسلامی، مساله فلسطین را مساله ذاتی و مهم می دانسته است.

 علی برکه در گفت وگو با مرکز اطلاع رسانی فلسطین، در پاسخ به این پرسش که جایگاه مساله فلسطین در بیست و هشتمین کنفرانس بین المللی وحدت اسلامی را چگونه ارزیابی می کنید؟، افزود: در همین راستا حضرت امام خمینی (رحمه الله علیه) آخرین جمعه ماه مبارک رمضان را روز جهانی قدس نامیدند.

به گزارش خبرگزاری ایلنا ٬این مقام حماس ادامه داد: جمهوری اسلامی ایران از بدو شکل گیری اش تاکنون هیچ وقت از مساله فلسطین غافل نبوده و همواره از ملت و مقاومت فلسطین حمایت کرده است.

وی همچنین اظهار داشت: کنفرانس بین المللی وحدت اسلامی که ما در آن شرکت کرده ایم در راستای همین سیاست قابل ارزیابی است که جمهوری اسلامی ایران آن را در پیش گرفته و آن هم حمایت از آرمان های امت اسلامی است.

علی برکه گفت: بر این باوریم که روابط جنبش مقاومت اسلامی 'حماس' و جمهوری اسلامی ایران راهبردی است، این روابط بر پایه حمایت از مقاومت فلسطین و مقابله با پروسه صهیونیستی استوار است.

وی افزود: ما بر این باوریم که جمهوری اسلامی ایران یک کشور عمده و تاثیر گذار در منطقه است و همواره از آرمان فلسطین حمایت می کند و طی سال های گذشته همواره این حمایت ها را به عینه دیده ایم و از نزدیک آن را تجربه کرده ایم و با تمام وجود لمس کرده ایم.

نماینده حماس اضافه کرد: ما حمایت های بی وقفه جمهوری اسلامی ایران از ملت و مقاومت سلحشورانه فلسطین را ارج می نهیم، سفرهای هیات های حماس به ایران در راستای تقویت مناسبات دو جانبه و همچنین بسیج ظرفیت ها و پتانسیل های امت اسلامی در راستای حمایت از مساله فلسطین صورت می گیرد.

وی تصریح کرد: ایران نقش محوری و عمده ای در زمینه حمایت از آرمان فلسطین دارد، با عنایت به این مساله باید مناسبات میان جنبش مقاومت اسلامی حماس و جمهوری اسلامی ایران قوی و مستحکم باشد.

کد N668817

وبگردی