آفتاب

روسیه اوکراین را برای پرداخت زودهنگام بدهی تحت فشار قرار می‌دهد

روسیه اوکراین را برای پرداخت زودهنگام بدهی تحت فشار قرار می‌دهد

خبرگزاری ریانووستی روسیه امروز(شنبه) گزارش داد، مسکو به احتمال زیاد بر اوکراین به منظور بازپرداخت زود هنگام سه میلیارد دلار از بدهی‌هایش فشارخواهد آورد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، یک منبع خبری به ریانووستی گفت که اوکراین تمامی شرایط دریافت وام روسیه را نقض کرده است. در چنین شرایطی به احتمال زیاد روسیه مجبور می‌شود در آینده نزدیک از اوکراین بخواهد که سه میلیارد دلار از بدهی‌هایش را زود تر از موعد پرداخت کند.

این اظهارات بر خلاف اظهارات ماه نوامبر ولادیمیر پوتین، رییس جمهوری روسیه است که به رسانه‌های آلمانی گفت مسکو در پی وادار کردن اوکراین به بازپرداخت زودهنگام بدهی‌اش نخواهد بود زیرا این مساله سقوط وضعیت مالی اوکراین را درپی خواهد داشت.

روسیه این وام را در دسامبر 2013 با خرید اوراق قرضه اوکراین پیش از آن که دولت ویکتور یانوکوویچ در این کشور سرنگون شود ارائه کرد.

از جمله شرایط دادن این وام که از سوی روسیه تعیین شد این بود که مجموع بدهی دولت اوکراین نباید از 60 درصد از تولید ناخالص داخلی آن فراتر رود. آنتون سیلوانوف، وزیر دارایی روسیه ماه سپتامبر به رویترز گفت که به نظر می‌رسد کی‌یف این شرط را نقض کرده و بدهی‌های آن از حد تعیین شده فراتر رفته است.

انتهای پیام

کد N668755

وبگردی