آفتاب
سرهنگ کاکاوند:

کشف ۹ تن ماده مخدر در یزد/ افزایش ۱۳۳ درصدی کشفیات

کشف ۹ تن ماده مخدر در یزد/ افزایش ۱۳۳ درصدی کشفیات

یزدـ فرمانده انتظامی یزد از کشف بیش از ۹ تن ماده مخدر از نیمه مهرماه امسال تاکنون خبر داد و گفت: میزان کشفیات موادمخدر در استان یزد طی سه ماهه سوم امسال نسبت به مدت مشابه پارسال افزایش ۱۳۳ درصدی دارد.

به گزارش خبرنگار مهر، سرهنگ ایرج کاکاوند، ظهر شنبه در نشستی خبری اظهار داشت: یکی از مهمترین دغدغه های مردم استان یزد، موضوع اعتیاد و توزیع کنندگان موادمخدر هستند که پلیس در این زمینه با انجام اقدامات مختلف اطلاعاتی و عملیاتی، از نیمه مهرماه سال جاری تاکنون بالغ بر ۹ هزار و ۹۰ کیلوگرم انواع موادمخدر کشف و ضبط کرده است.

وی افزود: به رغم کاهش کشفیات موادمخدر در سطح کشور، یزد در سه ماهه سوم سال جاری نسبت به مدت مشابه سال گذشته از افزایش کشفیات به میزان ۱۳۳ درصد برخوردار بوده است.

کاکاوند در مورد میزان کشفیات سوخت قاچاق در استان یزد نیز اظهار داشت: در سه ماهه سوم سال جاری بالغ بر ۵۴۴ هزار لیتر سوخت قاچاق در یزد کشف شده که این میزان در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته از افزایش ۱۴۳ درصدی برخوردار بوده است.

وی سرقت را نیز از دغدغه های مردم یزد خواند و افزود: میزان سرقت در استان یزد در سه ماهه سوم سال جاری کاهش ۱۴ درصدی داشته و میزان کشف سرقت‌ ها نیز هفت درصد افزایش یافته و ۸۷ درصد سرقت ‌های انجام شده، توسط پلیس استان یزد کشف شده است که این میزان در سال گذشته ۶۹ درصد بوده است.

فرمانده انتظامی استان یزد، یکی از مهمترین اقدامات پلیس استان یزد را پاکسازی مناطق آلوده اعلام کرد و گفت: گرچه یزد نسبت به سایر استانها و مناطق کشور مناطق آلوده چندانی ندارد اما برخی مجرمان، مناطقی را پاتوق خود کرده بودند که در این مناطق ترددهای مشکوک، تردد سارقان و خرده‌ فروشان موادمخدر انجام می ‌شد که پلیس این مناطق را پاکسازی کرد.

وی یادآور شد: چهار منطقه شامل فهادان، دهنو، امامشهر و آزادشهر در قالب طرح‌ های امنیتی پاکسازی شدند و اقدامات پلیس در پاکسازی این مناطق به طور مستمر ادامه خواهد داشت.

کاکاوند در مورد قتل های رخ داده در استان یزد نیز اظهار داشت: از ابتدای سال جاری تاکنون میزان قتل ها یک مورد نسبت به سال قبل افزایش یافته اما در سه ماهه سوم، میزان قتل های رخ داده، سه مورد نسبت به مدت مشابه سال گذشته افزایش یافته است که انگیزه این قتلها خانوادگی بوده و این نوع قتل ها در زمینه کاهش احساس امنیت تاثیرگذار نیست و پلیس نیز نمی تواند در این زمینه اقدامات پیشگیرانه انجام دهد.

وی در پاسخ به سئوال خبرنگاری مبنی بر اینکه عدم اطلاع رسانی پلیس در مورد قتل های به وقوع پیوسته سبب بروز شایعات متعدد در زمینه این قتل ها می شود و بعضا پای آن به شبکه های اجتماعی نیز باز می شود، این در حالی است که اطلاع رسانی پلیس می تواند به شایعات خاتمه دهد، اظهار داشت: ما مجاز به اطلاع رسانی در مورد قتل ها نیستیم.

کاکاوند در پاسخ به سئوال خبرنگار دیگری در زمینه برخورد نامناسب برخی از نیروهای پلیس راهور که البته اغلب سربازان وظیفه هستند، عنوان کرد: ما معتقدیم بیش از آنکه نیروهای پلیس با مردم و افراد متخلف در زمینه رانندگی برخورد نامناسبی داشته باشند، مردم با پلیس برخورد خوبی ندارند.

وی تصریح کرد: امکان اینکه پلیس راهور بخواهد متخلف را مورد ضرب و شتم قرار دهد وجود ندارد با این وجود نیروهای پلیس را به سعه صدر همراه با ادب و احترام در برخورد با مردم توجه می دهیم.

کد N668720

وبگردی