آفتاب

مذاکرات اوکراین با نمایندگان لوهانسک و دونتسک بی‌نتیجه ماند

مذاکرات اوکراین با نمایندگان لوهانسک و دونتسک بی‌نتیجه ماند

وزارت امور خارجه اوکراین اعلام کرد که دور جدیدی از رایزنی مقامات گروه سه جانبه تماس اوکراین با نمایندگان دو جمهوری لوهانسک و دونتسک متعلق به شورشیان در شرق این کشور نتیجه‌ای در برنداشته است.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) به نقل از روزنامه کی‌یف پست، مدیر بخش سیاستگذاری و ارتباطات وزارت امور خارجه اوکراین در مصاحبه‌ای به یک شبکه تلویزیونی این کشور گفت: براساس گزارش‌های دریافتی متاسفانه گروه تماس اوکراین اخیرا مذاکراتی بی‌نتیجه داشته و در نشست از طریق ویدیو کنفرانس با نمایندگان مناطق جمهوری‌های لوهانسک و دونتسک نتوانسته است به توافق دست پیدا کند.

وی افزود: در این دیدار که روز جمعه انجام شد، به دلیل موضع‌گیری نماینده‌های جمهوری‌های جدایی‌طلب اوکراین و عدم تمایل آنها به اجرای توافقات امضا شده در مینسک، هیچ نتیجه‌ای به دست نیامد.

همچنین بخش مطبوعاتی سازمان امنیت و همکاری اروپا نیز گزارش داد که گروه سه‌جانبه تماس اوکراین در تاریخ 9 ژانویه با نمایندگان لوهانسک و دونتسک از طریق ویدیو کنفرانس به رایزنی پرداخته است.

در بیانیه این سازمان آمده است: گروه سه جانبه تماس اوکراین شامل نمایندگان بلندپایه اوکراین، روسیه و سازمان امنیت و همکاری اروپا پس از آنکه در 8 -9 ژانویه نشستی برگزار کردند، دور جدیدی از رایزنی‌ها را با نمایندگان برخی مناطق لوهانسک و دونتسک از طریق ویدیو کنفرانس انجام دادند.

براساس این گزارش، طرفین این دیدار به بحث درباره اجرای پروتکل مینسک و یادداشت تفاهم مینسک در 5 و 19 سپتامبر 2014 و تمرکز خاص بر اعمال آتش‌بس پایدار در اوکراین، آزاد کردن گروگان‌های باقیمانده و افراد بازداشت شده به طور غیرقانونی و رساندن کمک‌های انسانی به مناطق بحران‌زده در شرق اوکراین، پرداخته‌اند.

انتهای پیام

کد N668680

وبگردی