آفتاب

عوارض متعدد روش‌های غیرعلمی و خودسرانه مصرف داروهای لاغری

عوارض متعدد روش‌های غیرعلمی و خودسرانه مصرف داروهای لاغری

معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی گفت: روش‌های غیرعلمی و خودسرانه مصرف داروهای لاغری با عوارض متعدد همراه است.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، منطقه خراسان شمالی، سید علی وکیلی اظهار کرد: مصرف داروهایی که سبب از دست رفتن آب بدن می‌شوند موجب کاهش سریع وزن می‌شود که نه تنها مفید نیستند بلکه خطراتی از قبیل دهیدراتاسیون( کم آبی ) را به دنبال دارند.

وی با بیان این که مصرف داروهای هورمونی نیز باعث پرکاری تیروئید و افزایش متابولیسم بدن شده و با مصرف انرژی باعث کاهش وزن می شود، افزود: به علت تغییر روند طبیعی بدن مصرف این داروها از نظر علمی غیرصحیح وخطرناک می باشد و عوارضی نظیر افزایش ضربان قلب، اختلالات خواب و تعریق ایجاد می کند و سلامت فرد را به خطر می اندازد.

وکیلی عنوان کرد: داروهایی که با افزایش سرعت تخلیه روده‌ها باعث کاهش زمان جذب غذا و درنتیجه سبب لاغری می شوند هم واضح است که در دراز مدت باعث سوء تغذیه و کمبود برخی مواد مورد نیاز بدن می شوند.

وی با اشاره به داروهای لاغری ضد اشتها، گفت: داروهای ضد اشتها با تغییر مواد شیمیایی در مغز باعث می شود فرد احساس سیری کند و عوارض جانبی این داروها شامل افزایش ضربان قلب و فشارخون، سردرد، فراموشی، افسردگی و بی خوابی است که برای مصرف کنندگان ایجاد مشکل خواهد کرد.

انتهای پیام

کد N668522

وبگردی