آفتاب

مقایسه تجهیزات هسته‌ای آمریکا و روسیه

مقایسه تجهیزات هسته‌ای آمریکا و روسیه

دولت آمریکا اعلام کرد که تعداد موشک‌ها و کلاهک‌های هسته‌ای آمریکا در سال 2014 روندی نزولی را تجربه کرده است در حالی که تجهیزات هسته‌ای روسیه نسبت به سال گذشته گسترش یافته است.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) و به نقل از نشریه فارن پالیسی، بنا به گزارش اخیر دولت آمریکا در مورد تسلیحات استراتژیک، تعداد موشک‌های مجهز به کلاهک هسته‌ای آمریکا در چند سال اخیر همواره در حال کاهش بوده است این در حالی است که تعداد موشک‌های هسته‌ای روسیه روند رو به رشدی را تجربه کرده است.

دولت آمریکا هر سال گزارشی مبنی بر وضعیت زرادخانه‌ها و تجهیزات نظامی آمریکا برای اجرای مفاد پیمان «شروع جدید» منتشر می‌کند.

بنا به پیمان «شروع جدید» که در سال 2010 میان آمریکا و روسیه منعقد شد روسیه و‌ آمریکا موظف شده‌اند که تا پایان سال 2018 تنها 700 موشک بالستیک هسته‌ای، 1550 کلاهک هسته‌ای و 800 سامانه پرتاب را در اختیار داشته باشند.

هم‌چنین بنا بر این گزارش تجهیزات نظامی آمریکا در هر سه زمینه تعداد موشک‌های بالستیک، تعداد کلاهک‌های هسته‌ای و تعداد سامانه‌های پرتاب موشک نسبت به سال گذشته کاهش یافته است در حالی که تجهیزات نظامی روسیه در هر سه زمینه روندی رو به رشد را تجربه کرده است.

ارتش آمریکا هم‌اکنون دارای 794 موشک بالستیک قاره‌پیما است که نسبت به تعداد 809 موشک در سال گذشته کاهش یافته است در حالی که تعداد موشک‌های بالستیک روسیه از تعداد 473 در سال گذشته به تعداد 528 موشک بالستیک افزایش یافته است.

آمریکا هم‌اکنون دارای 1642 کلاهک هسته‌ای است که نسبت به تعداد 1688 کلاهک هسته‌ای در سال گذشته کاهش یافته است در حالی که روسیه دارای 1642 کلاهک هسته‌ای است که نسبت به سال گذشته تعداد 243 کلاهک هسته‌ای را به زرادخانه‌های خود اضافه کرده است.

انتهای پیام

کد N668434

وبگردی