آفتاب
میرگلوبیات:

الهام از آموزه‌های قرآنی راهگشای اهداف توسعه‌ای کشور است

الهام از آموزه‌های قرآنی راهگشای اهداف توسعه‌ای کشور است

نماینده مردم ساوه و زرندیه گفت: الگوگیری و الهام از آموزه‌های قرآنی راهگشای تحقق اهداف توسعه‌ای کشور است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)- منطقه مرکزی، شهلا میرگلوبیات در آئین اختتامیه دومین جشنواره استانی قرآن و نهج البلاغه کمیته امداد امام خمینی(ره) در ساوه اظهار کرد: شرایط کشور به دلیل جنگ اقتصادی و فرهنگی که از سوی دشمنان علیه این ملت شکل گرفته به گونه‌ای شده است که باید با تأسی به قرآن و اهل بیت(ع) و تقویت برنامه‌های فرهنگی دستیابی به اهداف توسعه‌ای را شتاب بخشید.

وی با توصیه به الگوبرداری از سیره اهل بیت(ع) افزود: اهل بیت عصمت و طهارت(ع) درس صحیح زندگی کردن را به جامعه بشری آموخته‌اند و بهترین الگوهای انسان در رسیدن به سعادت دنیوی و اخروی هستند.

وی با بیان اینکه تقویت فرهنگ قرآنی متضمن سلامت جامعه انسانی است، اضافه کرد: عشق به قرآن در ملت ایران متجلی است و هر چه در توسعه فرهنگ قرآنی هزینه شود در واقع سرمایه‌گذاری مناسب برای سلامت بخش‌های مختلف کشور است.

میرگلوبیات از قرآن کریم به عنوان کتاب هدایت و سعادت بشری یاد کرد و افزود: قرآن در هدایت و سازندگی فرد و جامعه نقش بسزایی دارد از اینرو می‌طلبد گام‌های موثری در تعمیق، توسعه و ترویج فرهنگ قرآنی در جامعه برداشته شود.

وی از فرهنگ و اقتصاد به عنوان دو واژه متصل بهم یاد کرد که زیربنای توسعه جامعه محسوب می‌شوند و افزود: تقویت فرهنگ مستلزم حفظ ارزش‌ها توأم با اخلاق اسلامی و انسانی است و مهمترین راهکار برای مقابله با تهاجم فرهنگی است.

نماینده مردم ساوه و زرندیه در ادامه با اشاره به فعالیت‌های کمیته امداد امام خمینی(ره) گفت: کاهش آمار مددجویان در استان مرکزی نشانه تلاش کمیته امداد در راستای توانمندسازی افراد تحت پوشش و ایجاد زمینه‌های اشتغال است که شایسته تقدیر است.

وی توانمندسازی مددجویان را از سیاست‌های این نهاد مقدس دانست که جایگزین سیاست حمایتی شده است و افزود: خودکفایی و خروج خانواده‌ها از چتر حمایتی این نهاد هدف بزرگی است که کمیته امداد به خوبی دنبال می‌کند.

وی اضافه کرد: علاوه بر توانمندسازی خانواده امداد به منظور ارتقاء اقتصاد و معیشت جامعه هدف باید سطح فرهنگی، علمی و آموزشی مددجویان را نیز با اجرای برنامه‌های فرهنگی و آموزشی مختلف و متنوع ارتقا دهد که منجر به افزایش دانایی و سطح علمی آنان شود.

میرگلوبیات با اشاره به برگزاری جشنواره‌های قرآنی به منظور ارتقای شاخص‌های فرهنگی در بین خانواده امداد گفت: فرهنگ از باورها، ارزش‌ها و الگوهای رفتاری شکل گرفته و برگزاری چنین جشنواره‌هایی به تقویت ارزش‌ها و باورها کمک می‌کند.

وی با بیان اینکه تعلیم و تربیت باید منشاء قرآنی داشته باشد، خاطرنشان کرد: درک صحیح از مفاهیم عالی قرآن و نهج‌البلاغه به نیازهای امروز جامعه پاسخ می‌دهد.

انتهای پیام

کد N668317

وبگردی