آفتاب

کره شمالی در پی خرید جنگنده‌های پیشرفته از روسیه است

کره شمالی در پی خرید جنگنده‌های پیشرفته از روسیه است

کره جنوبی از تصمیم همسایه اش برای خرید جنگنده‌های پیشرفته از روسیه خبر داد.

به گزارش خبرگزاری مهر، یکی از مقامات ارشد کره جنوبی در گفتگو با روزنامه "جونگ آنگ ایلبو" از تصمیم کره‌ شمالی برای خرید جنگنده‌ های سوخوی روسیه و سفر نماینده ویژه رهبر پیونگ یانگ به مسکو  با هدف گفتگو درباره این موضوع خبر داد.

اگرچه "چوئه ریونگ هائه" فرد شماره دو کره‌ شمالی و نماینده ویژه کیم جونگ اون رهبر کره‌شمالی در سفر به مسکو در ماه نوامبر این پیشنهاد را مطرح کرد، با توجه به افزایش تحریم های یکجانبه غرب علیه مسکو به نظر نمی رسد که این قرارداد امضا شود.

یک موسسه تحقیقاتی آمریکایی موسوم به 38 North نیز با اشاره به استقرار موشک های بالستیک مستقر در زمین کره شمالی از تجهیز زیر دریایی های این کشور به موشک پرده برداشته است.

در همین رابطه وزارت دفاع کره‌ جنوبی با اشاره به توانایی پیونگ‌ یانگ برای هدف قرار دادن آمریکا با پیشرفت در زمینه فناوری موشکی گزارش داد که کره شمالی در تلاش برای کوچک‌ سازی کلاهک‌ های اتمی است که قابلیت نصب بر روی موشک را دارد.

وزارت دفاع کره جنوبی همچنین اعلام کرده است که کره شمالی شمار ارتش سایبری خود را به شش هزار نفر افزایش داده که این برآورد بسیار بیشتر از برآورد پیشین مبنی بر حضور سه هزار نیرو در ارتش سایبری این کشور است.

بر این اساس این اقدام کره شمالی در پی اعمال تحریم های یکجانبه آمریکا ( همپیمان نزدیک کره جنوبی) برای اعمال تحریم های جدید علیه کره شمالی به اتهام حمله سایبری علیه شرکت سونی پیکچرز است، این درحالیست که پیونگ یانگ این مشارکت را رد کرده است.

کد N668269

وبگردی