آفتاب

پیشروی‌های ارتش لیبی در رویارویی با شبه نظامیان تندرو

پیشروی‌های ارتش لیبی در رویارویی با شبه نظامیان تندرو

جنگنده‌های ارتش لیبی با حمله به مواضع شبه نظامیان تندرو در مصراته و بنغازی موفق به پیشروی در شمال غربی این کشور شدند. در همین حال فرستاده سازمان ملل در دیدار با خلیفه حفتر پیشنهاد داد پیش از آغاز روند سیاسی آتش بس در لیبی برقرار شود.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از شبکه خبری اسکای نیوز عربی، منابع لیبیایی اعلام کردند که در یکی از این حملات، دانشکده هوایی شهر مصراته هدف قرار گرفت و یگان‌های وابسته به ارتش لیبی موفق به پیشروی‌های چشمگیری در غرب بنغازی و نیز شمال غرب لیبی شدند.

همچنین جنگنده‌های ارتش لیبی اسکله شهر مصراته را که تندروها آن را تحت تصرف خود دارند و همچنین چند مقر دیگر را هدف قرار دادند.

از سوی دیگر برناردینو لیون، فرستاده ویژه دبیرکل سازمان ملل به لیبی برای نخستین‌بار با خلیفه حفتر، فرمانده عملیات "کرامت" دیدار کرد.

منابع لیبیایی خاطرنشان کردند که حفتر از لیون خواسته سازمان ملل به ممنوعیت مسلح کردن ارتش لیبی پایان دهد. مسوولان ارتش نیز در دیدار با لیون تاکید کردند که ارتش از قطب‌بندی‌های سیاسی به دور است و این جنگ میان دولت و گروه‌های تروریستی است.

لیون نیز تصریح کرد که دست به تلاش‌های بیشتری با طرف‌های ذی‌ربط جهت تحقق امنیت در این کشور می‌زند.

وی پیشنهاد داد قبل از آغاز روند سیاسی در لیبی، آتش‌بس برقرار شود و شبه‌نظامیان عقب‌نشینی کنند.

خلیفه حفتر نیز با بیان اینکه ارتش لیبی در آزادسازی این کشور از گروه‌های مسلح کوتاهی نخواهد کرد، گفت: دست مذاکره و صلح به سمت کسانی که دستشان به خون لیبیایی‌ها آلوده نشده، دراز است.

انتهای پیام

کد N668178

وبگردی