آفتاب
خسروتاج:

نانوایی ارزان فروش ورامین به دلیل شکایت سایر همکاران تعطیل شد

نانوایی ارزان فروش ورامین به دلیل شکایت سایر همکاران تعطیل شد

قطعا این واحد صنفی تخلف نکرده است چرا که حداکثر قیمت نان بربری در ورامین 600 تومان در نظر گرفته شده است.

معاون توسعه بازرگانی داخلی وزارت صنعت، معدن و تجارت در پی حواشی که از ماجرای پلمب شدن یک نانوایی به خاطر ارزان فروشی بوجود آمده بود از این نانوایی بازید کرد و گفت: تعطیلی چند ساعته این نانوایی به دلیل شکایت سایر نانوایی ها بود.

به گزارش ایلنا، مجتبی خسروتاج با اشاره به پلمپ یک واحد خبازی نان بربری در ورامین که گفته شده بود به  دلیل ارزان فروشی و عرضه نان با قیمتی کمتر از نرخ مصوب صورت گرفته است افزود: ضمن بازید حضوری از این نانوایی با صاحب آن و اهالی محل گفتگو کردم و در حال حاضر این نانوایی مشغول به فعالیت است.

به گفته وی؛ جزییات تعطیلی این نانوایی به دلیل ارزان فروشی از این قرار است که در روز دو شنبه هفته گذشته و در فاصله ساعت 11  و نیم تا 3 بعد از ظهر این نانوایی بربری بسته شد که  علت آن نیز مراجعه تعدادی از صاحبان نانوایی های بربری همان محدوده و گلایه از عرضه نان ارزان توسط این واحد صنفی بوده است.

خسرو تاج مدیریت قیمت نان در هر استان را مورد اشاره قرار داد و افزود: موضوع نان به صورت استانی اداره می شود به طوری که در هر استان کارگروهی متشکل از اتحادیه های صنفی و نهادهای مرتبط با استانداری وجود دارد که قیمت نان را مدیریت می کند.

وی با بیان اینکه قیمت نان برای عرضه در ورامین 600 تومان در نظر گرفته شده بود یادآور شد: از این رو این نانوایی احساس کرده برای اینکه تعداد مشتری بیشتری داشته باشد نان را با قیمتی کمتر به دست مصرف کننده برساند ضمن اینکه صاحب مغازه  از تمکن مالی مساعدی برخوردار است و برای اینکه تعداد مشتری بیشتری داشته باشد نان را با قیمت کمتر عرضه کرده است.

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت با تاکید این مطلب که اگر کسی کمتر از قیمت معین نان نان بربری را بفروشد تخلف نکرده است اظهار کرد: قطعا این واحد صنفی تخلف نکرده است چرا که حداکثر قیمت نان بربری در ورامین 600 تومان در نظر گرفته شده است.

خسروتاج در بخش دیگری از سخنان خود یادآور شد: میزان افزایش قیمت با توجه به هزینه‌های نانوایان در هر استان متفاوت دانست و گفت: دوسوم این افزایش قیمت مربوط به هزینه‌های نانوایی‌هاست و یک‌سوم باقی به دلیل افزایش قیمت آرد صورت گرفته است.

وی سیستم تشویق و تنبیه را راهکار دولت برای کنترل کیفیت نان ذکر کرد و افزود: در صورتی‌که واحد صنفی نسبت به بهبود و حفظ کیفیت نان اقدام کند، به پیشنهاد تشکل صنفی نانوایی‌ها اقدامات تشویقی برای وی صورت خواهد گرفت و در صورتی‌که تخلف مکرر انجام دهد از کاهش سهمیه آرد یارانه‌ای تا قطع کامل آن جریمه خواهد شد.

کد N668116

وبگردی