آفتاب
ابوترابی‌فرد:

19 دی ماه 56 نماد پیوند ملت ایران با فقه و مرجعیت است

19 دی ماه 56 نماد پیوند ملت ایران با فقه و مرجعیت است

نایب رئیس مجلس شورای اسلامی با اشاره به حادثه 19 دی ماه سال 56 در قم و 19 دی ماه سال 65 آغاز عملیات کربلای 5 این دو واقعه را گرامی داشت.

به گزارش خبرنگار پارلمانی ایسنا، حجت‌الاسلام محمد حسن ابوترابی‌فرد در نطق پیش از دستور امروز خود در جلسه علنی مجلس گفت: 19 دی ماه سال 56 نماد پیوند ناگسستنی ملت بزرگ ایران با فقه و مرجعیت برآمده از آموزه‌های دینی است و مردم شریف و بزرگوار قم با رویارویی نظام سلطه در کنار قامت بلند و استوار مرجعیت شیعه ایستادند و از حریم دین دفاع کردند.

او ادامه داد: مردم متدین قم در طول تاریخ همیشه پرچم دار دفاع از حق و دلباختگی برساحت اهل بیت (ع) بودند، شخصیت‌هایی مثل زکریا که از این دیار برخواستند ریشه اسلام مداری مردم قم هستند. اگر این جایگاه فاخر نبود مردم قم مفتخر به حضور مرقد شریف حضرت معصومه (س) و پایگاه فقاهت و مرجعیت شیعه نبودند و قیام خود را در برابر طاغوت در 15 خرداد 42 از این شهر آغاز نمی‌کردند.

نایب رئیس مجلس همچنین خاطرنشان کرد که مردم قم در طول حیات سیاسی و دینی خود در کنار اهل بیت پیامبر (ص) وفقهای عالی قدر تشیع بودند وامروز نیز در کنار رهبری انقلاب از حریم اسلام و قرآن و مرجعیت دفاع می‌کنند.

او در ادامه ضمن تسلیت شهادت شهدای 19 دی قم به این مساله نیز اشاره کرد که حجت‌الاسلام ناصری ، برادر نماینده بابل نیز در این حادثه به شهادت رسیده است.

ابوترابی فرد با اشاره به 19 دی ماه 65 و آغاز عملیات کربلای 5 گفت: این عملیات یاد آور مردان حماسه سازی است که برگ‌های زرینی در دفاع مقدس خلق کردند و برای ملت ایران عزت و افتخار آفریدند.

نایب رئیس مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: امروز هر چه داریم ازایمان و صلابت و دانش وافتخار مرهون مردان دلاوری است که در دفاع مقدس در خدمت رهبر نظام و بنیانگذار انقلاب ایستادند و از حریم ملت و اسلام دفاع کردند.

او در بخش دیگری از نطق خود شهادت سردار کولیوند برادر نماینده کرج را تسلیت گفت.

انتهای پیام

کد N668115

وبگردی