آفتاب
آیت‌الله نوری‌همدانی:

اسلام نسبت به دشمنان ترحم نخواهد داشت

اسلام نسبت به دشمنان ترحم نخواهد داشت

آیت‌الله نوری‌همدانی گفت: اسلام در عین حال که دین رحمت و مهربانی است؛ اما نسبت به دشمنان و کسانی که علیه مسلمانان دست به سلاح ببرند و مبانی آن را به خطر بیندازد، ترحمی نخواهد داشت.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، این مرجع تقلید در دیدار با اعضاء ستاد بزرگداشت شهید نواب صفوی به شخصیت این شهید روحانی اشاره کرد و گفت: شهید نواب، دارای غیرت دینی و اسلامی و شجاعت بود و مطالبی که بیان می‌کرد، کمتر کسی بود که در آن زمان بفهمد چه چیزی را بیان می‌کند و دلیل این فهمیدن این بود که مطالبی که بیان می‌کرد از یک عمق خاصی برخوردار بود و لذا قابل فهم و درک برای همگان نبود.

وی افزود: شهید نواب صفوی و کسانی که پیرو مکتب او بودند و برای پیروزی انقلاب زحمت کشیدند را نباید به فراموشی سپرد؛ بلکه باید آثار و خدمات آنها در جامعه منتشر شود تا مردم بیشتر با این شهداء آشنا شوند و جامعه این شخصیت‌ها و این شهدا را برای خود به عنوان الگو انتخاب کنند.

به گزارش ایسنا به نقل از حوزه نیوز، این مرجع تقلید اظهار کرد: شهید نواب صفوی جزء اولین کسانی بودند که برای مبارزه علیه ظلم و استبداد سلاح به دست گرفتند و فتح جهاد را باز کردند و اسلام عزت را، مرهون جهاد معرفی می‌کند.

آیت‌الله نوری‌همدانی گفت: مجاهدین کسانی هستند که برای عزت اسلام حرکت می‌کنند و سلاح برای جهاد به همراه دارند و این گونه افراد در قیامت جایگاه خاصی دارند به طوری که فرشتگان به آنها مرحبا می‌گویند و در حالی که خوشحال هستند، وارد بهشت می‌شوند.

این مرجع تقلید به روایتی از پیامبر(ص) که فرموده‌اند«اگر جهاد ترک شود ظلم، فقر و ذلت جهان اسلام را فرا خواهد گرفت»، اشاره کرد و افزود: عزت اسلام در جهاد است و در قرن‌های گذشته مردم جهاد را ترک کردند و گرفتار ظلم و ذلت ظالمان شدند و کسی به فکر جهاد نبود.

وی ادامه داد: شهید نواب صفوی جزء اولین کسانی بود که ذلت را شکست، دست به سلاح برد و فرهنگ ایثار و شهادت را با خود زنده کرد.

آیت‌الله نوری‌همدانی در پایان گفت: اسلام در عین حال که دین رحمت و مهربانی است؛ اما نسبت به دشمنان و کسانی که علیه مسلمانان دست به سلاح ببرند و مبانی آن را به خطر بیندازد، ترحمی نخواهد داشت. بنابراین باید دشمن را به درستی شناخت و در جای خود علیه دشمن دست به جهاد زد.

انتهای پیام

کد N668089

وبگردی