آفتاب

اعتراض وکلای مدافع علی سلمان به تمدید مدت بازداشت وی

اعتراض وکلای مدافع علی سلمان به تمدید مدت بازداشت وی

هیات وکلای مدافع دبیرکل جمعیت الوفاق بحرین دادخواستی را در اعتراض به تصمیم دادستانی کل برای تمدید بازداشت علی سلمان ارائه دادند. در همین حال، تظاهرات گسترده‌ای در بحرین در اعتراض به تمدید بازداشت دبیرکل جمعیت الوفاق برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از پایگاه خبری مرآة البحرین، وکلای مدافع شیخ علی سلمان، دبیر کل جمعیت الوفاق بحرین، بزرگترین گروه مخالف دولت با ارائه دادخواستی اعتراض خود را به تمدید مدت بازداشت وی توسط دادستان کل اعلام کردند.

در این دادخواست به ماده قانون 97 و 99 در خصوص بازداشت موقت استناد شده که براساس آن، باید در دستور بازداشت جایگاه شخصی متهم را در نظر گرفت.

هیات وکلای مدافع همچنین اعلام کردند که از طریق بازجویی‌ها مشخص شده اتهام‌های وارده به علی سلمان بی پایه و اساس و کاملاً واهی است.

هیات وکلای مدافع به منشورهای بین‌الملل مربوط به حقوق بشر به ویژه آزادی بیان اشاره کرد و عنوان داشت که حق انتقاد از مقامات حقی است که یکی از اصول اساسی در هر جامعه دموکرات به شمار می‌آید.

وکلای مدافع با اشاره به بیانیه کمیساریای ارشد حقوق بشر و ابراز نگرانی نسبت به ادامه بازداشت علی سلمان و درخواست برای آزادی هر چه سریع‌تر وی، اعلام کرد که بازجویی‌ها از وی مبنی بر تفاسیری است که درباره سخنرانی‌های وی مطرح شده است اما باید به این مساله توجه داشت که علی سلمان سمت دبیر کل بزرگترین جمعیت سیاسی را بر عهده دارد و این منصب ایجاب می‌کند که سخنرانی‌هایی را ایراد کند و از دولت و نهادهای آن انتقاد کرده و حتی خواهان تغییر در نظام سیاسی با روش‌های مسالمت‌آمیز و قانونی شود.

این هیات تاکید کرد: اتهام‌های وارده با هرچه که در سخنرانی‌های دبیرکل جمعیت الوفاق آمده است، مغایرت دارد و وی در تمامی این سخنرانی به اصلاحات سیاسی از طریق راه‌های مسالمت‌آمیز و دوری از خشونت فرا خوانده است.

در همین حال، بحرین روز جمعه برای سیزدهمین روز پیاپی شاهد تظاهرات در 10 منطقه در اعتراض با بازداشت علی سلمان بود.

عصر جمعه تظاهرات گسترده‌ای در منطقه "البلاد القدیم" در منامه برگزار شد و با وجود سرکوب‌ها و استفاده از خودروهای زرهی و پیگردها، تظاهرات در این منطقه ادامه داشت و در مجموع بیش از شش تظاهرات برگزار شد.

تظاهرکنندگان عکس‌هایی از علی سلمان در دست گرفته و خواهان آزادی هرچه سریع‌تر وی شدند و تاکید کردند که این تظاهرات ادامه خواهد داشت.

هزاران شهروند بحرینی نیز در منطقه "الدراز" در غرب منامه تظاهرات کردند اما نیروهای رژیم آل خلیفه با خودروهای زرهی به این منطقه یورش بردند و با استفاده از گازهای سمی و گلوله ساچمه‌ای این تظاهرات را سرکوب کردند.

انتهای پیام

کد N668039

وبگردی