آفتاب

12 گام جدید اسپانیا برای مبارزه با تروریسم

12 گام جدید اسپانیا برای مبارزه با تروریسم

یک عضو پارلمان اسپانیا اعلام کرد: حزب مردمی حاکم قصد دارد از طریق فراکسیون خود در پارلمان سند جدیدی را که دربرگیرنده موارد جیدی در زمینه قانون مقابله با تروریسم است، ارائه کند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از سایت روزنامه فرامنطقه‌ای القدس العربی، یکی از نماینده پارلمان اسپانیا که خواست هویتش فاش نشود، اعلام کرد: طرح جدید حزب مردمی حاکم اسپانیا شامل مجموعه‌ای از تدابر جدید در قانون کیفری ضد تروریسم است که دربرگیرنده 12 گام برای مقابله با افراطی‌گری و تروریسم خواهد بود.

در همین رابطه، فرناندیت دیات، وزیر کشور اسپانیا اعلام کرد که برنارد، کازنوو همتای فرانسوی وی پیشنهادی در خصوص همسو سازی تلاش‌های قانونی برای مقابله با تروریسم به این کشور ارائه کرده است.

وزیر کشور اسپانیا با حضور در برنامه‌ای در شبکه 24 تلویزیون دولتی این کشور درباره طرح پیشنهادی وزیر کشور فرانسه بدون اشاره به جزئیات این پیشنهاد گفت: این طرح صبح امروز (شنبه) در نشستی که با حضور دو طرف در پاریس تشکیل خواهد شد، مورد بررسی قرار خواهد گرفت.

روزنامه لاراسون اسپانیا، پیش‌نویس این طرح را که شامل 12 بند است و حزب مردم حاکم تلاش می‌کند آن را به زودی در پارلمان به تصویب برساند، تشکر کرد.

از جمله این موارد، می‌توان به افزایش مجازات‌ها براساس میزان خطرناک بودن این جنایات، جرم بودن تامین مالی تروریست‌ها، گسترش مفهوم وابستگی به یک سازمان تروریستی، افزایش مجازات حمایت از تروریست‌ها به ویژه از طریق شبکه‌های اجتماعی و جرم تلقی شدن آن، افزایش مجازات کسانی که دوباره به این اقدامات تروریستی دست می‌زنند، اشاره کرد.

انتهای پیام

کد N667930

وبگردی