آفتاب
فولادگر در صحن علنی مجلس:

دولت و مجلس اصلاح قانون کار را به گردن یکدیگر نیاندازد

دولت و مجلس اصلاح قانون کار را به گردن یکدیگر نیاندازد

اید یک بار برای همیشه قانون کار را اصلاح کنیم/ ما دینی داریم که در آن پیامبر(ص) به دست کارگر بوسه می‌زند اما در مقابل رسول اکرم با بزرگترین سرمایه‌دار زمان خود ازدواج کرد.

عضو کمیسیون مشترک مجلس شورای اسلامی گفت: دولت و مجلس نباید اصلاح قانون کار را به گردن یکدیگر بیاندازد، باید یک بار برای همیشه این قانون را اصلاح کنیم.

به گزارش خبرنگار ایلنا، فولادگر عضو کمیسیون مشترک در موافقت با ماده الحاقی 16 و مخالفت با حذف این ماده گفت: از سال 83 که من نماینده هستم دولت‌های مختلف قصد اصلاح قانون کار را داشتند ولی تا امروز به نتیجه‌ای در این باره نرسیده‌ایم.

وی افزود: هر بار که این موضوع مطرح می‌شود کسانی می‌گویند مصلحت نیست و یا در انتخابات هستیم یا تهدیدی سیاسی برای کشور وجود دارد، دولت و مجلس نباید اصلاح قانون کار را به گردن یکدیگر بیاندازد، باید یک بار برای همیشه این قانون را اصلاح کنیم.

فولادگر تصریح کرد: ما در ماده 16 فقط قصد داریم 4 یا 5 بند قانون کار را که به موانع تولید مربوط می‌شود اصلاح کنیم من همیشه در مورد قانون کار به سه جانبه‌گرایی تاکید کردم. کجای سه جانبه‌گرایی می‌تواند به خاک سیاه نشاندن کارگر باشد. من هیچ وقت مدافع سرمایه‌دار نبوده‌ام ولی اگر می‌خواهیم تولید رونق بگیرد، باید به سه جانبه‌گرایی تاکید کنیم که رهبر انقلاب نیز در سال 90 این موضوع را با تاکید بر حمایت از کار و سرمایه ایرانی حل کردند.

وی با توجه به بحث سرمایه و کارگر در سنت اسلامی گفت: ما دینی داریم که در آن پیامبر(ص) به دست کارگر بوسه می‌زند اما در مقابل رسول اکرم با بزرگترین سرمایه‌دار زمان خود ازدواج کرد.

گفتنی است در پایان طرح مخالفت و موافقت‌ها ‌به پیشنهاد حذف ماده الحاقی 16 این ماده با 82 موافق،‌52 مخالف و11 رای ممتنع از مجموع 194 نماینده حاضر تصویب نشد.

کد N667872

وبگردی