آفتاب
به مناسبت دهه مبارک فجر/

مسابقات قرآن ویژه روستائیان و عشایر استان سمنان برگزار می شود

مسابقات قرآن ویژه روستائیان و عشایر استان سمنان برگزار می شود

سمنان - مسئول حوزه نمایندگی ولی فقیه در جهاد کشاورزی استان سمنان از برگزاری مسابقات قرآن کریم ویژه روستائیان و عشایر استان به مناسبت دهه فجر انقلاب اسلامی خبر داد.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام غلامرضا میرزائیان صبح شنبه در گفتگو با خبرنگاران در محل جهاد کشاورزی استان سمنان ضمن اشاره به برگزاری مسابقات قرآن ویژه  روستائیان و عشایر استان اظهار  داشت: مرحله استانی بیست و چهارمین دوره این مسابقات در دو بخش برداران و خواهران در سیزدهم بهمن سالجاری در مسجد صاحب الزمان(عج) خیرآباد برگزار می شود.

وی افزود: در این مسابقات برادران روستایی و عشایری در رشته های حفظ  ۵ ، ۱۰، ۲۰، کل و قرائت - خواهران نیز در رشته های حفظ همانند برادران و مفاهیم شرکت خواهند کرد.

مسئول حوزه نمایندگی ولی فقیه در سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان بیان کرد: هدف از برگزاری این مسابقات معرفی و اعزام نفرات برتر استان در رشته های حفظ کل و قرائت برادران و حفظ کل خواهران به مسابقات کشوری است که در تاریخ های ۲۰-۱۹ بهمن ماه سالجاری در مشهد مقدس برگزار خواهد شد.

 میرزائیان یادآوری کرد: داوطلبان واجد شرایط می توانند برای ثبت نام به مراکز خدمات جهادکشاورزی دهستان ها، ادارات و نمایندگی های کمیته امداد شهرستان ها، آموزش و پرورش و مدارس روستاها، پایگاه های بسیج روستایی و عشایری و کانون های فرهنگی هنری مساجد مراجعه کنند.

وی در خصوص تأثیر قرآن و برگزاری مسابقات قرآنی در جامعه، تأکید کرد: برگزاری مسابقات حفظ و قرائت قرآن اگر چه تأثیر مهمی در جامعه دارد، اما همه آن مقدمه‌ای به شمار می‌رود تا در انسان ایجاد انگیزه کند و زمینه‌ای را فراهم کند تا بتوانیم به کلام خدا خدمت کنیم.

مسئول حوزه نمایندگی ولی فقیه در سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان در خاتمه ابراز داشت: مسابقات قرآن کریم از جایگاه ویژه‌ای در کشور ما برخوردار است چرا که در راستای توسعه فرهنگ دینی و اسلامی در داخل و خارج از کشور بسیار تأثیرگذار است.

کد N667847

وبگردی