آفتاب
اشرف غنی:

افغانستان مصمم به حل چالش‌ های موجود بين كابل و اسلام‌ آباد است

افغانستان مصمم به حل چالش‌ های موجود بين كابل و اسلام‌ آباد است

رئيس جمهوری افغانستان در ديدار با رهبران احزاب سياسی پاكستان تاکید کرد که مصمم به حل چالش‌ های موجود بين كابل و اسلام‌ آباد است.

به گزارش خبرگزاری مهر، شبکه تلویزیونی طلوع با اشاره به سفر هیئتی از احزاب سیاسی پاکستان به کابل اعلام کرد که تنها سه تن از رهبران احزاب سیاسی پاکستان از جمله سناتور افراسیاب ختک، آفتاباحمدخان شیرپاو و محمود خان اچکزی در این هیئت حضور دارند.

آفتاب احمد خان شیرپاو به طلوع نیوز گفت به دعوت محمد اشرف غنی به افغانستان آمده اند تا به گفتگو درباره بهبود روابط میان دو کشور، بررسی اوضاع امنیتی، مبارزه مشترک با تروریسم در دو سوی خط دیورند بپردازند.

این سه رهبر احزاب سیاسی پاکستان با محمد اشرف غنی، رئیس اجراییه و برخی از رهبران احزاب سیاسی افغانستان گفتگو کردند.

در همین حال، برخی از آگاهان سیاسی افغانستان و پاکستان هدف از سفر چهره های سیاسی به کابل را تامین صلح و مبارزه مشترک علیه تروریسم و همچنین بهبود اوضاع میان دوکشور اعلام کردند.

پیش از این رسانه های پاکستانی گزارش هایی را منتشر کردند که مولانافضل الرحمان رهبر جمعیت علمای اسلامی پاکستان نیز در این هئیت حضور دارد که این کار با واکنش تند نهاد های مدنی و مردم در کشور همراه شد.

مولانا فضل رحمان از چهره های پرنفوذ در میان طالبان است و به پدر معنوی طالبان نیز شهرت دارد، وی سفر رییس جمهور غنی را به پاکستان با جایز دانستن جنگ در افغانستان استقبال کرد و این گفته وی انتقادهای بسیاری را به همراه داشت.

رئيس جمهوری افغانستان در ديدار با رهبران احزاب سياسی پاكستان با تاکید بر ضرورت گسترش روابط ميان دو كشور گفت: افغانستان مصمم به حل چالش‌ های موجود بين كابل و اسلام‌ آباد است و در پی بهبود وضعيت امنيتی، همکاری برای مبارزه با تروريسم و رفع مشكلات مهاجرين افغان در پاکستان است.

رهبران پاكستان نیز تاکید كردند: هر دو كشور افغانستان و پاكستان با مشكلات مشتركی مواجهند كه حل آنها بدون مشارکت یکدیگر امکان پذیر نیست. فرصت‌ های مشتركی ميان دو كشور بوجود آمده و ديد مردم پاكستان در رابطه با تروريسم تغيير كرده كه بايد از اين فرصت‌ ها به صورت درست استفاده شود.

اشرف غنی نيز در اين ديدار گفت: افغانستان تلاش می كند تماس‌های بيشتری ميان مردم دو كشور در تمام سطوح برقرار شده و تقويت شود. حل چالش‌ های موجود ميان افغانستان و پاكستان نياز به زمان داشته و موانع زيادی در اين راستا وجود دارد كه بايد هر دو كشور در رفع آن تلاش كنند.

کد N667706

وبگردی