آفتاب

هشدار امنیتی آمریکا به شهروندانش در سراسر جهان

هشدار امنیتی آمریکا به شهروندانش در سراسر جهان

در پی حملات تروریستی اخیر در فرانسه، استرالیا و کانادا؛ آمریکا به شهروندانش در سراسر جهان هشدار داد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) به نقل از خبرگزاری راشاتودی، در این هشدار که توسط وزارت خارجه آمریکا منتشر شده، آمده که حملات خشونت‌آمیز علیه آمریکایی‌ها رو به افزایش است.

در ادامه این هشدار آورده شده است: حملات تروریستی اخیر چه توسط متحدان گروه‌های تروریستی، پیروان آنها یا افراد مستقل صورت گرفته باشد، یادآوری می‌کند که شهروندان آمریکایی باید هوشیاری خود را بالا برده و اقدامات لازم را برای افزایش امنیت خود انجام دهند.

در این هشدار از حمله خاصی نام برده نشده اما به افزایش آدم‌ربایی و گروگان‌گیری در سراسر جهان اشاره شده است.

طی سال گذشته یک مرد مسلح، سربازی را در نزدیکی پارلمان کانادا کشت و در رخدادی دیگر، در استرالیا گروگانگیری موجب مرگ دو غیرنظامی شد.

این هشدار همچنین چند ساعت پس از پایان گروگانگیری در فرانسه مطرح شد.

به علاوه، وزارت خارجه متذکر شده احتمال وقوع حملات تلافی جویانه از سوی گروه تروریستی داعش علیه آمریکا و شرکای ائتلافی آن رو به افزایش است. گروه‌های افراطی متعهد شده‌اند تا به دلیل تلاش آمریکا برای نابودی گروه داعش به این کشور حمله خواهند کرد.

در این بیانیه در این باره آمده است، در واکنش به حملات هوایی، گروه داعش از حامیان خود خواسته به خارجیان در هرجایی که هستند، حمله کنند. مقامات معتقدند احتمال وقوع حملات تلافی‌جویانه علیه آمریکا و کشورهای متحد اروپایی آن رو به افزایش است.

در این بیانیه هشدار داده شده که وسایل حمل و نقل عمومی ممکن است در معرض این حملات باشند. همچنین اعلام شده که نظارت بر ساختمان‌های دولتی آمریکا در بالاترین سطح خواهد بود.

انتهای پیام

کد N667688

وبگردی