آفتاب

شایعه فوت فیدل کاسترو در رسانه‌های اجتماعی

شایعه فوت فیدل کاسترو در رسانه‌های اجتماعی

رسانه‌های اجتماعی طی چند روز اخیر سرشار از شایعاتی مبنی بر مرگ فیدل کاسترو بوده است اما تا روز جمعه خبری در تایید این شایعات منتشر نشده است؛ حتی اگر رهبر 88 ساله سابق کوبا برای ماه‌ها در انظار عمومی ظاهر نشده باشد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری آسوشیتدپرس، در پی کناره‌گیری کاسترو از سمت ریاست‌جمهوری در سال 2006 به دلیل بیماری‌های جدی، چنین شایعاتی هر چند بار یک بار مطرح می‌شود.

اما موج جدید این اظهارات بی‌پایه و اساس پس از عدم واکنش وی در قبال عادی‌سازی روابط بین کوبا و آمریکا در 17 دسامبر آغاز شد.

به نظر می‌رسد این شایعات زمانی شدت گرفت که برخی رسانه‌ها اعلام کردند، کاسترو نزدیک یک سال است در انظار عمومی دیده نشده؛ او آخرین بار در هشتم ژانویه 2014 در یک گالری هنری در هاوانا دیده شد.

با این حال در تازه‌ترین عکس‌های منتشر شده از او، تصویر وی با نیکولاس مادورو، رئیس‌جمهوری ونزوئلا در 21 اوت در یک نشست خصوصی دیده می‌شود. از وی همچنین تصاویری با رئیس‌جمهور روسیه و چین در ماه ژوئیه منتشر شده است.

شایعات روزهای اخیر پس از گزارش یک روزنامه ایتالیایی مبنی بر مرگ کاسترو در رسانه‌های اجتماعی گسترش یافته است. این روزنامه سریعاً صحت گزارش خود را تکذیب کرد.

انتهای پیام

کد N667632

وبگردی