آفتاب

خودداری «معاذ الخطیب» از مشارکت در نشست مسکو

خودداری «معاذ الخطیب» از مشارکت در نشست مسکو

رئیس پیشین گروه موسوم به مخالفان سوریه از مخالفت خود با مشارکت در نشست مسکو خبر داد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از شبکه اسکای نیوز عربی، "معاذ  الخطیب" رئیس پیشین گروه موسوم به ائتلاف مخالفان سوریه با انتشار مطلبی در صفحه خود در پایگاه فیس بوک اعلام کرد که در نشست مسکو که اواخر ماه میلادی جاری میان نمایندگان دولت سوریه و مخالفان این کشور برگزار می شود شرکت نمی کند.

وی اعلام کرد به دلیل شرایطی که این نشست در آن برگزار می شود در نشست مذکور شرکت نمی کند.

زمانی که الخطیب در سال 2012 ریاست گروه موسوم به ائتلاف مخالفان را برعده گرفت خواهان برگزاری مذاکرات با دولت بشار اسد شده بود.

شایان ذکر است روسیه از شخصیتهای مخالف داخلی و خارجی سوریه برای برگزاری مذاکراتی با نمایندگان دولت این کشور دعوت به عمل آورده است.

 ائتلاف مخالفان که مقر آن هم اکنون در ترکیه است ضمن مخالفت با برگزاری این نشست اعلام کرده است که هرکدام از اعضا که در نشست مذکور مشارکت کنند از عضویت این ائتلاف خارج خواهند شد.

فاتح جاموس، محمد فارس، نواف الملحم، صالح مسلم محمد، ایمن اصفری، سلیم خیر بک، صلاح درویش، مازن مغربیه، حسن عبدالعظیم، هیثم مناع، عارف دلیله، سمیر العیطه، قدری جمیل، معاذ الخطیب، بدر جاموس، عبد الاحد اصطیفو، هادی البحره، میا الرحبی، سهیر سرمینی، مجد نیازی، میس کریدی، منی غانم، رنده قسیس از جمله کسانی هستند که برای مشارکت در این نشست از آنها دعوت به عمل آمده است.

کد N667595

وبگردی