آفتاب

"ابوحمزه" در آمریکا به حبس ابد محکوم شد

"ابوحمزه" در آمریکا به حبس ابد محکوم شد

دادگاهی در نیویورک، یکی از واعظان رادیکال یمنی را به حبس ابد در آمریکا محکوم کرد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از پایگاه خبری راشاتودی، "ابوحمزه" که نام واقعی وی "مصطفی کامل مصطفی" است، روز جمعه در دادگاه منهتن نیویورک بار دیگر حضور یافت و سرانجام به جرم حمایت از سازمان‌های تروریستی گناهکار شناخته شد.

ابوحمزه 56 ساله، ماه مه سال گذشته به 11 مورد اتهام محکوم شده بود. در جریان دادگاهایش، قضات به نوار ضبط شده‌ای گوش دادند که در آن ابوحمزه می‌گفت: زمانی که هواپیماها به مرکز تجارت جهانی برخورد کرد، همه خوشحال شدند.

وی به تسهیل گروگانگیری سال 1998 که در جریان آن 16 گردشگر غربی ربوده شدند، کمک کرده است و به تروریست‌های یمنی مشاوره داده و آنها را با تلفن ماهواره‌ای هدایت کرده است. چهار تن از گروگان‌ها شامل سه انگلیسی و یک استرالیایی کشته شدند.

ابوحمزه همچنین به راه‌اندازی کمپ آموزش ترور و ارسال دو تن از حامیانش به ایالت اورگان آمریکا برای راه‌اندازی کمپ آموزش شبه‌نظامیان در سال 1999 محکوم شد.

علاوه بر این، وی به فراهم کردن حمایت لجستیکی برای القاعده و طالبان و ارسال شبه‌نظامی برای آنها در افغانستان محکوم شد.

وکیل وی معتقد بود که دادگاه باید معلولیت موکلش – نابینایی در یک چشم و معلولیت از دو دست- را در نظر بگیرد.

وی معتقد بود که موکلش نباید حبس ابد دریافت می‌کرد و ابوحمزه باید به جای انتقال به زندانی با تدابیر امنیتی شدید به تاسیسات پزشکی یک زندان منتقل شود چراکه از فشار خون بالا و دیابت رنج می‌برد.

ابوحمزه گفته است که حدود دو دهه پیش، دستانش را در جریان انفجاری اتفاقی در پاکستان از دست داده است؛ وی در آنجا به عنوان مهندس فعالیت می‌کرد.

انتهای پیام

کد N667540

وبگردی