آفتاب

معمار تحریم‌های آمریکا علیه ایران، معاون رییس سیا می‌شود

معمار تحریم‌های آمریکا علیه ایران، معاون رییس سیا می‌شود

معمار اصلی تحریم‌های آمریکا علیه ایران و روسیه معاون رییس سازمان اطلاعات مرکزی این کشور می‌شود.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نوشته روزنامه واشنگتن پست دیوید کوهن، معاون وزارت خزانه‌داری آمریکا در امور تروریسم و اطلاعات مالی که اصلی‌ترین فرد در اعمال تحریم‌های دولت باراک اوباما علیه روسیه و ایران است معاون سازمان اطلاعات مرکزی (سیا) می‌شود.

کاخ سفید روز جمعه اعلام کرد دیوید کوهن به زودی جایگزین آوریل دی هاینز، در سازمان سیا می‌شود. هاینز اولین زنی است که تاکنون معاون این سازمان شده است دوباره به کاخ سفید باز خواهد گشت تا به عنوان معاون مشاور امنیت ملی اوباما فعالیت کند.

جان برنان رییس سازمان سیا در بیانیه‌ای گفت: اگرچه کوهن تاکنون در یک آژانس اطلاعاتی فعالیت نکرده اما در مسائلی که ما روی آنها تمرکز داریم تجارب زیادی دارد و ما در بسیاری از مسائل مربوط به امنیت ملی در طول سال‌های گذشته همکاری داشته‌ایم.

به نوشته روزنامه واشنگتن پست، کوهن 51 ساله یکی از اصلی‌ترین کسانی بوده است که برای اعمال و اجرای تحریم‌های دولت باراک اوباما رییس‌جمهور آمریکا علیه ایران و روسیه تلاش کرده و به این منظور چندین بار به خاورمیانه و اروپا سفر کرده است تا برای اجرای این تحریم‌ها با کشورهایی که با ایران و روسیه تجارت می‌کنند رایزنی کند.

انتهای پیام

کد N667527

وبگردی