آفتاب

بان کی مون صبر و تفاهم را در جامعه جهانی در برابر افراطیون خواستار شد

بان کی مون صبر و تفاهم را در جامعه جهانی در برابر افراطیون خواستار شد

دبیرکل سازمان ملل در بحبوحه افزایش خشونت‌ها در سراسر جهان خواستار صبر، شکیبایی و تفاهم در میان تمام جوامع با هدف از بین بردن تنش‌ها شد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری فرانسه، این درخواست بان کی مون، دبیر کل سازمان ملل در پی حمله به دفتر مجله شارلی ابدو و در بحبوحه خشونت‌های قومی در سراسر منطقه ساحل آفریقا ناشی از اقدامات بوکوحرام مطرح شد.

بان کی مون گفت: در بسیاری از مناطق، ما شاهد افراط‌گرایی، اقدامات وحشیانه، تنش‌های فزاینده و نگران‌کننده میان جوامع و در داخل اجتماعات هستیم. نحوه رویارویی با چنین اقداماتی و حل آنها بزرگترین آزمون برای انسان قرن 21 است.

این اظهارات بان کی مون پس از سخنرانی کوتاه و غیررسمی‌اش در مجمع عمومی سازمان ملل بیان شد.

وی ادامه داد: همگی ما به شدت بابت حملات در پاریس متاثر شده‌ایم. شاید هیچ‌یک از ما بیش از پلیسی که کشته شد، نترسیده باشیم. در جریان حمله به دفتر نشریه شارلی ابدو 10 تن از کارمندان این مجله و دو افسر پلیس توسط دو مرد مسلح کشته شدند. این مساله نباید هیچگاه به عنوان یک جنگ مذهبی قلمداد شود. این مساله حمله‌ای به انسانیت مشترک و برای تحریک وحشت و هراس در جامعه است. اشاعه تفرقه و انزجار تنها باعث خشونت و گسترش آن می‌شود. دقیقاً همان چیزی که تروریست‌ها می‌خواهند و ما نباید به دام این تله گرفتار شویم. من خواستار صبر، شکیبایی و تفاهم در میان تمام جوامع هستم. ما باید راهی برای همزیستی در صلح، هماهنگی و رعایت کامل حقوق بشر و آزادی‌های بنیادی بیابیم.

وی با اشاره به این مساله که نیجریه آماده برگزاری انتخابات در فوریه 2015 می‌شود، گفت: جهان یکبار دیگر باید شاهد آزمون باشد. گروه بوکوحرام در نیجریه مطمئناً به تداوم خشونت و کشتار افراد بی گناه، آدم‌ربایی و ربودن زنان و کودکان بیشتر و تخریب‌ها می‌پردازد. درگیری هم‌اکنون در سراسر منطقه گسترش یافته و در حال تاثیرگذاری بر کامرون و سایر کشورهای منطقه است. من به رهبران بوکوحرام تاکید دارم تا تخریب اموال و کشتار مردم بی‌گناه را متوقف کنند و هرچه سریعتر دختران دانش‌آموز را آزاد کنند. جامعه بین‌الملل نمی‌تواند اجازه دهد که حقوق بشر همچنان نقض شود. این درخواست شخصی من است. من به عنوان دبیرکل سازمان ملل به موشکافی و رایزنی فعالانه خود با اعضای سازمان ملل برای انجام اقدامات بیشتر ادامه می‌دهم.

انتهای پیام

کد N667472

وبگردی