آفتاب

درخواست محاکمه برای دیوید پترائوس

درخواست محاکمه برای دیوید پترائوس

ایسنا نوشت:

دادستان‌های وزارت دادگستری و اداره تحقیقات فدرال آمریکا پیشنهاد داده‌اند تا علیه دیوید پترائوس، رئیس سابق سیا اتهام‌های کیفری مطرح شود.
به نوشته روزنامه نیویورک تایمز، دادستان‌های اف‌ب‌آی و وزارت دادگستری آمریکا معتقدند که دیوید پترائوس به صورت نامناسب برخی از اطلاعات محرمانه را در اختیار افسر زنی به نام "پائولا برودول" قرار داده است؛ زنی که پترائوس با وی رابطه عاشقانه داشته است.

وزارت دادگستری آمریکا در حال بررسی این مساله است که آیا رئیس سابق سیا به این افسر زن اجازه دسترسی به ایمیل‌های سیا و اطلاعات محرمانه دیگر را داده است یا خیر. مقام‌های آمریکایی که خواستند نامشان فاش نشود، گفتند که دادستان‌ها اتهام‌های جنایی را مطرح کرده‌اند.

حال اریک هولدر، دادستان کل آمریکا باید تصمیم بگیرد که آیا می‌خواهد علیه پترائوس که سال 2012 پس از رسوایی روابط عاشقانه از سیا استعفا داد، اقامه دعوی کند یا خیر.

پترائوس یکی از رهبران ارشد ارتش آمریکا بود که پیشتر از رسیدن به سمت ریاست سیا به عنوان فرمانده نیروهای آمریکایی در عراق و افغانستان خدمت کرد.

به نوشته نیویورک تایمز، پترائوس به وزارت دادگستری تاکید کرده است که برای جلوگیری از دادگاهی شدن اقرار به گناه نمی‌کند.

وی می‌گوید که هیچ اطلاعات محرمانه‌ای را در اختیار برودول قرار نداده است؛ افسری که در زمان روابط عاشقانه با پترائوس، بیوگرافی وی را می‌نوشت. وکیل دیوید پترائوس در این‌باره اظهارنظری نکرده است.

سناتور جمهوری‌خواه جان مک کین در ماه دسامبر 2014 نامه‌ای را خطاب به دادستان کل آمریکا نوشت و از نحوه رسیدگی دادستان‌های وزارت دادگستری درباره پرونده پترائوس ابراز نگرانی کرد.

اداره تحقیقات فدرال آمریکا (اف بی آی) و وزارت دادگستری نیز اظهارنظری در این مورد نکردند.

26149

کد N667470

وبگردی