آفتاب

نمایندگان اسلام، یهودیت و مسیحیت حملات فرانسه را محکوم کردند

نمایندگان اسلام، یهودیت و مسیحیت حملات فرانسه را محکوم کردند

نمایندگان ادیان اسلام، یهودیت و دو مذهب کاتولیک و پروتستان در کشور آلمان در بیانیه‌ای مشترک حمله به دفتر نشریه شارلی ابدو در پاریس را محکوم کردند. در این بیانیه آمده: «به نام خدا نباید قتل صورت بگیرد.»

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) نمایندگان سه دین اسلام، مسیحیت و یهودیت در آلمان با انتشار بیانیه‌ای مشترک حمله تروریستی به دفتر نشریه شارلی ابدو در پاریس را محکوم کردند. در این بیانیه تصریح شده است که "به نام خدا نباید قتل صورت بگیرد."

به گزارش روزنامه بیلد نمایندگان مذاهب پروتستان و کاتولیک به همراه نمایندگان دو دین اسلام و یهودیت در بیانیه مشترکش خود تصریح کرده‌اند که "انجیل، تورات و قرآن کتاب‌هایی برای عشق هستند نه نفرت."

نویسندگان این بیانیه حمله تروریستی به نشریه کاریکاتور شارلی ابدو را که منجر به قتل ۱۲ نفر شد، "حمله‌ای علیه آزادی اندیشه، عقیده و ارزش‌های مشترک خود برای مدارا و بشردوستی" دانسته‌اند.

به گزارش دویچه‌وله، در این بیانیه همچنین آمده است: «تنها با همکاری مشترک ماست که ارزش‌ها و عقاید ما می‌تواند در برابر تندروهایی که در اقلیت هستند حفظ شود. ما اجازه نخواهیم داد که تحجر، ترور و خشونت این ارزش‌های مشترک را از بین ببرند.»

امضاکنندگان این بیانیه آلوئیس گلوک؛ عضو کمیته مرکزی کاتولیک‌ها، ولفگانگ هوبر؛ رئیس سابق شورای پروتستان‌ها، آیمان مازیک؛ عضو شورای مرکزی مسلمانان، شارلوته کنوبلوخ؛ مدیر انجمن فرهنگی یهودیان در مونیخ و شمال بایرن و اشتفان کرامر؛ دبیرکل سابق شورای مرکزی یهودیان آلمان هستند.

انتهای پیام

کد N667431

وبگردی