آفتاب
یک کارشناس با اشاره به تشکیل فراکسیون کودک خبر داد

درخواست وزیر آموزش و پرورش برای تشکیل شورای عالی کودک

درخواست وزیر آموزش و پرورش برای تشکیل شورای عالی کودک

یک کارشناس کودک با اشاره به تشکیل فراکسیون کودک در مجلس شورای اسلامی گفت: امیدواریم در تدوین برنامه ششم توسعه، حوزه کودکان برای برنامه‌ریزی پررنگ‌تر دیده شود.

مهدی آذربرزین در گفت‌وگو با خبرنگار «اجتماعی» ایسنا، با اشاره به درخواست وزیر آموزش و پرورش از وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی مبنی بر بررسی تشکیل شورای عالی کودک گفت: این موضوع در دستور کار شورای فرهنگ عمومی قرار گرفت و ضرورت آن برای تمامی فعالان حوزه محرز شده است.

وی با بیان اینکه تمامی فعالان در حوزه کودک نیاز به جامعین دارند، گفت: در حال حاضر افراد، موسسات، شرکت‌ها، کانون‌ها، انجمن و کلیه مراکز در حوزه کودکان به صورت پراکنده در این زمینه فعالیت می‌کنند در حالی که نیاز به تمرکز وجود دارد.

رییس انجمن بازی‌ها و ورزش کودکان با بیان اینکه جمعیت بیش از چهار میلیونی کودکان سه تا هفت ساله کشور متولی ندارد، افزود: ضرورت دارد تا تمامی بخش‌های تاثیرگذار به خصوص ارگان‌های دولتی مانند وزارت آموزش و پرورش، وزارت بهداشت، کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، سازمان بهزیستی و صداوسیما در این راستا متمرکز شوند.

آذربرزین در ادامه خاطرنشان کرد: در حال حاضر تمامی این دستگاه‌ها به صورت موازی فعالیت می‌کنند در حالیکه به سیاستگذاری حاکمیتی، برنامه‌ریزی، نظارت و ارزیابی نیازی داریم بنابراین ضرورت تشکیل شورای عالی کودک احساس می‌شود تا کودک نیز برای رساندن مسائل خود به گوش مسوولان، نماینده‌ای داشته باشند.

این کارشناس کودک به تشکیل کمیته کودک در سازمان صداوسیما اشاره کرد و گفت: راه‌اندازی شبکه کودک در کنار شبکه دو و شبکه پویا می‌تواند برای کودکان بسیار مفید باشد اما تربیت را نمی‌توان با این موارد جلو برد.

آذربرزین در پایان با اشاره به اقدامات مجلس شورای اسلامی گفت: در آبان‌ماه 91 و همزمان با هفته کودک، فراکسیون کودک تشکیل شده که درخواست می‌کنیم حوزه کودک در برنامه ششم توسعه پررنگ‌تر دیده شود.

انتهای پیام

کد N667213

وبگردی