آفتاب
شیخ عبدالناصر جبری:

همگرایی بیشتر مسلمانان باعث نابودی جریان تکفیری است

همگرایی بیشتر مسلمانان باعث نابودی جریان تکفیری است

رئیس جنبش الامة لبنان تاکید کرد: جریان تکفیری در منطقه خطری بزرگ است که تنها با همگرایی بیشتر مسلمانان می‌توان شاهد نابودی آن بود.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، شیخ عبدالناصر الجبری در گفت‌وگویی در حاشیه بیست و هشتمین کنفرانس وحدت اسلامی با اشاره به یکی از محورهای اصلی کنفرانس یعنی مسئله "تکفیر" خواستار وحدت بیشتر مسلمانان برای مقابله با آن شد.

وی گفت: یکی از مسائل مهمی که باید پیش از این بیشتر به آن توجه می‌شد مسئله تکفیر است که اینک شاهد خشونت‌ها و کشتارهای ناشی از آن در نقاط مختلف جهان اسلام و جهان هستیم؛ اما گنجاندن این مسئله به عنوان یکی از محوری‌ترین مسائل کنفرانس امسال قابل ستایش است.

رئیس دانشگاه الدعوة لبنان در ادامه با قدردانی از فعالیت‌های مجمع تقریب در رسوا کردن اهداف جریان‌های تکفیری، گفت: بهره‌گیری از روش علمی بر اساس پایه‌های محکم و مستدل برای پاسخگویی به شبهات تکفیری‌ها ضروری است که مجمع تقریب گام‌های خوبی در این جهت برداشته است.

الجبری همچنین بیان کرد: وحدت اسلامی، تقریب مذاهب اسلامی، همبستگی و انسجام امت اسلام باید به صورت گسترده بین توده‌های مردم معرفی شود تا شاهد تشکیل امت واحده اسلامی و از بین رفتنه فتنه تفرقه در بین مسلمانان باشیم.

انتهای پیام

کد N667005

وبگردی